2 / 4

Nu tot ce este in piata cosmeticelor este necesar

Industria produselor cosmetice din Romania nu a inregistrat cresteri ale valorii in 2009, ramanand la nivelul anului 2008, crede Monica Tatoiu.

“Pana in iunie a fost foarte bine pentru ca oamenii inca nu se dezmeticisera si atunci au consumat in acelasi ritm ca in ultimul trimestru din 2008. A venit vara, au plecat in concedii si au venit in septembrie cand s-a produs revelatia negativa. Asa imi explic impactul asupra vanzarilor. Am inteles ca sunt companii in domeniul cosmetic ce au vandut in decembrie 2009 mai putin ca in noiembrie. Piata a crescut poate ca si numar de unitati vandute”, spune Tatoiu.

Daca ar fi sa ia in calcul un scenariu optimist,
industria locala a produselor cosmetice va stagna in 2010, in opinia directorului general Oriflame. In ceea ce priveste un scenariu pesimist, acesta ar reflecta o scadere de 20-25% a pietei. “De la 17 euro consum per capita vom ajunge la 12 euro”, declara Monica Tatoiu.

De asemenea, o tendinta observata in piata consta in redirectionarea consumului de produse cosmetice nu atat pe brand, cat pe calitate, lucru valabil in special in randul persoanelor de 40 de ani si peste. “Am cliente care au renuntat la branduri internationale celebre si scumpe in favoarea unor produse din portofoliul nostru, la fel de bune calitativ, insa cu un pret accesibil. Nu isi mai achizitioneaza produsele din afara tarii si pe langa acea crema isi mai cumpara si o pereche de pantofi”, spune Tatoiu.

Pe de alta parte, anul acesta va marca o crestere mai accentuata pe segmentul vanzarilor directe. Daca pana acum retail-ul reprezenta 60% din piata de cosmetice si restul reprezenta vanzari directe, in 2010 putem vorbi de un echilibru intre cele doua canale si chiar o inversare a ponderii, crede Monica Tatoiu.

“Multe mall-uri s-au inchis, costul unui retailer este mai mare. Romania din afara Bucurestiului nu are infrastructura, dar are un venit si pe sistemul de vanzari directe ajungi mai usor la consumatorul din afara Capitalei. Vanzarea directa va creste in orasele din afara Bucurestiului”, subliniaza oficialul Oriflame. Piata produselor cosmetice in 2009: Mult, ieftin si bun daca se poate

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri