4 / 7

Sa le oferi un mediu in care sa lucreze cu placere

Sistemul bancar a fost foarte atractiv in trecut in ceea ce priveste posibilitatile de angajare, dar, atunci cand Romania a intrat in criza, a fost si primul care a stopat angajarile si chiar a recurs la concedieri.

Steven Van Groningen, CEO al Raiffeisen Bank Romania, una dintre institutiile de credit din top 10, cu o cota de piata de 6% dupa valoarea activelor, a explicat, pentru Wall-Street, ce inseamna si cat de importanta este relatia cu angajatii atunci cand conduci o banca.

“Cred ca cel mai important lucru pe care angajatii il doresc de la un CEO este un mediu bun, in care lucrezi cu placere si ai posibilitatea sa te dezvolti. In mediul bancar, mai ales acum, cred ca este important sa poti sa spui ca lucrezi la o banca de top, cu o reputatie buna. Toate aspectele acestea tin de valorile organizatiei, pentru care un CEO este responsabil in primul rand”, a declarat bancherul de origine olandeza Steven van Groningen.

Bancherul se afla la conducerea Raiffeisen Bank Romania de noua ani, el ocupand aceasta pozitie in 2001, cand grupul Raiffeisen a preluat Banca Agricola.

“In plus, cred ca este important sa fac clar care este misiunea noastra ca organizatie si cum poate contribui fiecare angajat. Daca misiunea este clara, atunci fiecare angajat intelege cum poate contribui la succesul bancii si cu siguranta munca lui va fi apreciata si respectata”, a mai explicat seful bancii.

Punctele esentiale in relatia dintre un CEO si angajatii sai sunt pentru Steven van Groningen respectul, comunicarea deschisa si onestitatea.
“Daca ai un mediu bun, oameni de calitate, valori cum sunt munca in echipa si respectul atunci ai doar nevoie de un tel, o provocare comuna, ca sa ai o echipa motivata”, ne-a mai spus seful Raiffeisen Bank.

Totusi, seful este sef si in vremuri bune, dar si in vremuri de criza, cand poate ajunge sa fie nevoit sa anunte concedieri sau diminuari ale salariilor.

“In primul rand trebuie sa ne dam seama ca astfel de situatii sunt aproape inevitabile.Trebuie sa facem distinctie intre situatii individuale, in care cineva nu performeaza intr-un mod repetat sau nu are un comportament corect. In asa un caz trebuie sa ne despartim. Daca numarul de angajati trebuie redus din alte motive conteaza foarte mult abordarea. Un asemenea proces nu are trebui sa dureze prea mult, ar trebui sa fie clare si transparente motivele si criteriile”, a explicat bancherul olandez Steven van Groningen.

Pe timp de criza, comunicarea cu angajatii joaca un rol si mai important in cadrul unei organizatii.

“Este aproape imposibil sa nu faci greseli cand este vorba de comunicare. In timp de criza nevoia de comunicare este mare, toate lumea vrea sa stie ce se intampla, ce se poate intampla, dar in acelasi timp nu se poate comunica ceea ce multi vor sa auda, anume ca totul va fi in regula. Nici nu poti comunica in timp real”, considera van Groningen.

O comunicare ineficienta pe timp de criza sau care lipseste poate provoca o stare de stres sau panica in randul angajatilor, mai ales in sectorul bancar unde restructurarile se fac primele, ceea ce indirect va conduce la o productivitate a muncii mai redusa.

Pe ce a mizat seful Raiffeisen Bank Romania in materie de comunicare in criza? Credibilitate.

Steven van Groningen a detaliat: “Am incercat sa fiu cat de mult posibil vizibil si accesibil pentru angajati si clienti. Cel mai important este sa nu minti niciodata. Nu este nevoie de asa ceva. Credibilitatea este foarte importanta in viata, si mai ales in timp de criza ai nevoie de credibilitate. Cum poti sa fii credibil daca nu spui adevarul, si cum poti sa comunici daca nu ai credibilitate?...”.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri