3 / 4

2010 nu poate fi mai dificil

“2010 va fi, ca si 2009, un an al cumpatarii si al alegerilor rationale, insa nu e neaparat un scenariu pesimist. Consumatorii sunt mai atenti la calitate, in raport cu pretul si asta nu poate decat sa avantajeze producatorii care ofera produse corecte, la preturi bune”, spune Mircea Turdean, care vede o stagnare a pietei de profil la nivelul anul trecut.

2010 nu poate fi mai dificil, pentru simplul motiv ca, indiferent ce ar aduce, ne-am insusit lectia lui 2009 si suntem mai pregatiti sa infruntam schimbarile. Cred ca, mai mult decat in 2009, piata se va consolida si vor ramane in top business-urile sanatoase si flexibile, care au reusit sa se adapteze noilor conditii de piata rapid sau care au avut de la bun inceput o strategie care functioneaza si pe timp de criza”, completeaza Turdean.

Printre masurile de eficientizare a costurilor adoptate de companie anul acesta se numara cresterea normelor de productie, reducerea stocurilor de materiale si produse finite, cresterea gradului de utilizare a utilajelor si consolidarea fortei de vanzari, atentie la controlul lichiditatilor si al costurilor.

Farmec Cluj-Napoca a incheiat primul trimestru al acestui an cu o cifra de afaceri de 21 milioane lei, in crestere cu 10% fata de aceeasi perioada a lui 2009.

Vanzarile nationale s-au ridicat la un nivel de 83 milioane lei, cu 10,6% mai mult decat in 2008, cresterea datorandu-se, printre altele, lansarii de noi produse si promotiei desfasurate pentru gama de produse AslaVital. In categoria generala a produselor de ingrijire a tenului, Farmec a fost lider de piata in 2009, inregistrand o cota cantitativa de 31,14% si o cota valorica de 18,71%, potrivit datelor companiei. Pe segmentul cremelor de fata, compania este de asemenea lider, cu un volum al vanzarilor de 36,40%. In subcategoria produselor de demachiere, Farmec este lider de piata in 2009, cu o cota cantitativa de 32,33% si o cota valorica de 30,39%.

Pentru acest an, compania estimeaza o crestere a afacerilor cu 5% comparativ cu 2009. In plus, Farmec are in vedere crestere nivelului exporturilor, care in prezent reprezinta 10% din cifra de afaceri.

“Exportam in peste 20 de tari, din Europa, Asia si America de Nord, cea mai mare parte a exporturilor Farmec mergand catre Japonia, Liban si Dubai, tari care au fost mai putin afectate de criza. Recent am adaugat Cipru pe lista tarilor unde exportam si ne dorim sa extindem aceasta lista in urmatorii ani”, declara Mircea Turdean.

Din portofoliul Farmec SA Cluj-Napoca fac parte marci precum Gerovital H3 prof. dr. Ana Aslan, Gerovital Plant, Aslavital, Farmec, Aslamed, Doina, Ada, Obsesie, Athos si Dermofarm.

Produsele Farmec sunt exportate in tari precum Ungaria, Polonia, Serbia, Anglia, Austria, Belgia, Danemarca, Elvetia, Finlanda, Germania, Italia, Spania, Olanda, Emiratele Arabe Unite, Kuweit, Liban, Iordania, Thailanda, Japonia, SUA si Canada.

Din iunie 2008, Farmec detine drepturile integrale asupra marcii Gerovital, in urma achizitionarii lor de la compania Gerovital Cosmetics.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri