4 / 5

Scaderi usoare in constructii

Catalin Rotaru (foto), country manager la KAI Romania, subsidiara locala a producatorului bulgar de placi ceramice (gresie si faianta) KAI, detinut de fondul de investitii Advent, apreciaza ca anuntul presedintelui Basescu privind reducerea cheltuielilor in sectorul bugetar a generat un recul in ceea ce priveste vanzarile la distribuitori.

“Noi nu vindem direct, ci prin intermediul distribuitorilor. Intr-adevar, au fost anumiti clienti care au inregistrat o scadere a vanzarilor dupa anuntul presedintelui. Practic, daca inainte de anunt clientii aveau o medie zilnica de vanzari, aceasta medie s-a redus”, afirma Rotaru.

Pe de alta parte, reprezentantii producatorului de materiale de constructii Lindab Romania, cu afaceri anuale de 30 mil. euro, nu s-au confruntat cu o scadere a comenzilor in urma anuntului presedintelui, dar nu exclud ca acest lucru sa se intample in perioada urmatoare.

"Solicitarile sunt in crestere datorita sezonalitatii. In domeniul nostru, cand clientul ajunge la faza acoperisului, deja are asigurati banii pentru aceasta investitie. Temerea actuala este ca va scadea cererea pe industriale. Pe de alta parte, mai mult ca sigur ca iesirea presedintelui pentru a anunta scaderea salariilor va determina schimbarea comportamentului de consum. In esenta, oamenii se vor gandi de trei ori pana sa mai cumpere ceva si cu siguranta vor amana pentru o perioada buna investitiile in produse de folosinta indelungata, imbunatatiri, renovari etc.", spune Radu Gliga, director de vanzari al Lindab Romania.

Producatorul de materiale de constructii AdePlast, controlat de omul de afaceri Marcel Barbut, nu a resimtit in ultima perioada niciun recul in vanzari.

"Adeplast este o firma care nu a fost lovita de criza in 2009 si in 2010 avem cresteri in mai de peste 40%. Aceasta este situatia”, spune Barbut.

In schimb, Duraziv, un alt producator de materiale de constructii, apreciaza ca discursul presedintelului Basescu a dat nastere unei psihoze a consumatorului.

“Din pacate, psihoza inca planeaza deasupra noastra si sincer, daca nu se revine asupra deciziei, nici nu cred ca vom avea o revigorare a consumului. Masura de crestere a TVA era una mult mai sanatoasa pentru ca asa se pastra puterea de cumparare cu un mic transfer de la branduri la produse mai ieftine. Cand vorbim de o crestere de 7-8% psihologic suntem pregatiti sa o depasim, mai ales ca nu este una substantial de mare. Cand vorbim insa de scaderi de salarii si mai ales pensii generam un blocaj al consumatorului. Poate se va reveni la decizia anterioara fiindca astfel proiectele mari nu vor avea de suferit asa cum se intampla acum”, spune Daniel Guzu, directorul general al Duraziv.

.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri