2 / 4

Dublarea business-ului pana la finalul lui 2011

Am venit in Romania in urma cu 45 de zile cu convingerea ca vom dubla afacerile Oriflame in Romania. Acum sunt sigura ca o vom face. Nu am nicio indoiala in privinta cresterii afacerilor, e doar o chestiune de timp – vom realiza acest lucru in 12 luni sau in 18 luni. Incercam sa ne adaptam tactica operationala in functie de contextul economic actual”, spune Pavlina Marinova.

Scenariul optimist vizeaza atingerea obiectivului de dublare a afacerilor pana la finalul anului 2011, in timp ce varianta pesimista vorbeste despre o crestere de 20% pentru acelasi interval de timp.

Vanzarile din luna mai arata in linie cu aceeasi perioada din 2009, existand posibilitatea unei cresteri pana la finalul lunii. “Vad o stabilizare a afacerilor si a bazei de clienti. Nu mai pierdem clienti in ultimele 3-4 luni. Daca avem o baza de clienti stabila si cu o oferta ajustata putem creste consumul”, declara Marinova, care se asteapta pentru 2010 la o crestere a afacerilor de o singura cifra, in urma unui declin al vanzarilor in prima jumatate a anului coroborat cu un trend ascendent in cel de-al doilea semestru.

Ca parte a strategiei de business Oriflame a renuntat la mariri de preturi ale produselor, urmand sa investeasca puternic in distributie si in prezenta online, spune noul directorul general al companiei.

Potrivit acesteia, profilul consumatorului roman de cosmetice a fost marcat de scaderea puterii financiare, insa nevoile nu s-au schimbat foarte mult. Piata de profil se maturizeaza, iar oamenii se indreapta spre produse de o calitate superioara.

“Piata romaneasca este deosebit de energica, dinamica. Este mult mai vie decat pietele din jurul sau. Ceea ce marcheaza peisajul in industria produselor cosmetice sunt criza financiara si scaderea puterii de cumparare. Si acest lucru este valabil in cazul tuturor consumatorilor din SUA pana in Asia. Ceea ce vor oamenii acum este in continuare un produs de calitate insa intr-o cantitate mai mica si un pret mai mic”, crede Pavlina Marinova.

In anii ’90 una dintre problemele cu care s-a confruntat Oriflame in Romania, alaturi de multe alte companii straine, a fost dificultatea de a intelege contextul economic in care urma sa opereze. Insa, odata cu aderarea tarii la Uniunea Europeana si maturizarea infrastructurii pietei a fost creat un cadru mult mai “confortabil”, mediul de afaceri fiind “mult mai primitor pentru investitiile straine decat in urma cu 18 ani”, spune Marinova.

Nu o sperie criza financiara, motto-ul sau fiind “Nu pot sa astept inca 15 ani pentru o alta criza pentru a ma imbogati”. In viziunea noului manager al Oriflame, criza actuala ofera oportunitati care trebuie folosite.

“Piata a scazut, puterea de cumparare la fel, insa cine se misca mai repede va castiga o cota de piata mai mare. Modelul de business oferit de Oriflame de a vinde direct clientilor si a oferi oportunitati de business este unul care se preteaza perfect pentru o criza. De aceea, criza financiara nu ma deranjeaza. Cel mai bun sa castige”, sustine Pavlina Marinova.

Piata produselor cosmetice in regiunea Europei Centrale si de Est va continua sa creasca, intrucat consumul per capita este inca la o rata destul de scazuta. Avem de parcurs un drum lung. Pe o perspectiva de 10-20 de ani piata va creste”, afirma oficialul Oriflame Romania.

Ultima masura anuntata de guvernanti privind reducerea salariilor angajatilor din sistemul bugetar cu 25% este catalogata de Marinova drept “deosebit de severa”, insa si ca un “act de curaj”.

“Romania are un cadrul macroeconomic similar Bulgariei, ambele tari sunt dependente de export si infuziilor de capital. Consumul intern in cele doua cazuri nu este suficient de mare pentru a sustine cresterea. Situatia este diferita in cazul Slovaciei, Poloniei sau Cehiei, care au trecut mai bine prin aceasta perioada de tranzitie. Guvernele se afla in situatii dificile, trebuie sa raspunda la o singura intrebare: cum sa-si echilibreze bugetele”, spune Marinova.

Fondata in anul 1967, Oriflame este a 18-a firma de cosmetice din lume. Compania este prezenta in 59 de tari, cu vanzari anuale de peste 1,3 mld. euro. Oriflame are peste 3 milioane de clienti la nivel global si 7.000 de angajati.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri