1 / 4

Aproape 20% din companii au bugetat peste 50.000 de euro pentru activitatile de HR

Aproximativ 18,6% dintre companii au alocat peste 50.000 de euro pentru activitatile desfasurate de departamentul de resurse umane, in timp ce alte 6% au bugetat intre 30.000-50.000 de euro, iar 15,6% din companii au fost dispuse sa cheltuiasca 20.000-30.000 de euro pentru angajati. De cealalta parte, aproape o patrime dintre respondenti sustin ca nu au dispus decat de cel mult 10.000 de euro pentru activitatile de resurse umane.

In prima parte a anului specialistii in resurse umane au mizat in principal pe investirea in sesiuni de training pentru angajati (87,3%), in timp ce strategiile de managementul schimbarii au fost aplicate de jumatate dintre respondenti.

Bugetele alocate instruirii si dezvoltarii profesionale au crescut in medie cu aproape 25%. Ponderea activitatilor de training si dezvoltare profesionala atinge cota de 1-20% pentru 63% dintre organizatii, in timp ce alti 28% dintre respondenti sustin ca aloca intre 21-50% din totalul bugetului de HR pentru instruirea angajatilor.

Astfel, doar 10,7% dintre companii aloca mai mult de 1.000 de euro pentru instruirea unui singur angajat, in timp ce alte 8% platesc intre 200 si 1.000 de euro per angajat, iar 30,6% pana in 200 de euro.

Cu toate acestea aproape jumatate dintre organizatii (45%) sustin ca suma acordata trainingului angajatilor se situeaza sub nivelul tintit la inceputul anului.

HR managerii si general managerii afirma ca pe parcursul primelor trei luni ale anului si-au pastrat sau chiar si-au intensificat colaborarea cu furnizorii externi de training, asa incat peste 66% dintre companii deruleaza cel putin un contract cu companiile furnizoare de training.

In paralel cu sesiunile de training extern, organizatiile sustin in proportie de 86% si traininguri interne, dezvoltate si implementate de angajatii din departamentele de resurse umane.

O alta metoda de dezvoltare a personalului, e-learningul sau invatarea cu ajutorul cursurilor accesate prin intermediul Internetului, este folosita de peste 40% dintre respondenti, in timp ce numai angajatii a 11,9% din companii pot beneficia de programe platite de MBA.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri