3 / 4

Angajatii sunt motivati non-financiar

Eficientizarea costurilor per angajat si masurile de reducere a cheltuielior impuse in 2009 au determinat specialistii in resurse umane sa caute metode inovative si putin costisitoare pentru a retine angajatii in companie. Retentia angajatilor are multiple beneficii - creste gradul de productivitate al angajatului si scade costul de instruire pe masura ce acesta este din ce in ce mai familiarizat cu procedurile si diminueaza cheltuielile de recrutare pentru posturile ramase vacante.

Pentru a-si mentine personalul motivat, cei mai multi specialisti in HR au ales sa imbunatateasca mediul de lucru, sa recunoasca valoarea muncii angajatilor, sa sustina intrevederi intre conducerea companiei si angajati si sa ofere bonusuri de performanta. Solutii mai putin uzitate implica acordarea de asigurari medicale, flexibilizarea programului de lucru sau implicarea angajatilor in proiecte la nivel international sau regional.

In schimb, metoda de retentie prin cresteri salariale a pierdut teren in viziunea recruiterilor, numai 4,2% apreciind ca salariul retine un angajat intr-o foarte mare masura, iar peste 19% ca il retine intr-o mare masura.

Pe de alta parte, posibilitatea de promovare reprezinta noua tendinta de motivare in companii, aproximativ 1-5% din numarul de angajati din 43,6% dintre respondenti urcand o treapta in functie. In alte 7,5% dintre companii mai mult de 10% din angajati au fost avansati in functie.

Studiul condus de compania de cercetare Daedalus Millward Brown in colaborare cu HR Club a fost desfasurat in perioada aprilie-mai 2010, pe un esantion reprezentativ de 229 de general manageri si specialisti in resurse umane din companiile din Romania.



Inapoi la articol

Setari Cookie-uri