2 / 5

Era mai bine daca insolventa era anuntata inca din 2009

Diverta nu este singurul brand cu renume din retailul romanesc care si-a anuntat intrarea in insolventa, Flamingo, PIC sau Leonardo aflandu-se intr-o situatie similara. Companiile aleg intrarea in insolventa pentru a-si schimba si fortifica strategia de business. Dar este insolventa o solutie?

Radu Popescu-Buzeu raspunde afirmativ la aceasta intrebare. “Pe noi insolventa ne-a ajutat foarte mult. In 2009 s-au luat masuri de restructurare care au vizat mai mult salariatii, dezvoltatorii fiind mai degraba inflexibili la cererile de reducere a chiriilor. Ca urmare a insolventei, acestia au devenit mult mai deschisi la negocieri. Astfel, din discutiile finalizate pana acum rata de succes este de 90%”, a detaliat directorul financiar al Diverta.

Cheltuielile cu chiriile au ajuns in cazul Diverta la 30% din vanzari, dar planul companiei vizeaza reducerea lor cu un sfert.

“Ar fi fost bine ca procedura de insolventa sa fie initiata inca de anul trecut. Daca obtineam de acum 8-9 luni discount-urile la chirie pe care le obtinem acum situatia ar fi fost complet diferita”, a adaugat Popescu-Buzeu.

Suprafata totala de desfasurare a Diverta in cadrul centrelor comerciale era, la finalul anului 2009, de 24.000 mp. Compania plateste cele mai mari chirii catre fondul elen Bluehouse Capital, proprietarul spatiului comercial de pe bulevardul Magheru, turcilor de la Anchor Group si catre reteaua de mall-uri Iulius Mall, detinuta de omul de afaceri iesean Iulian Dascalu.

Ca suprafata, cele mai mari spatii inchiriate de Diverta se afla in Plaza Romania, Bucuresti Mall si pe bulevardul Magheru.

Sursa foto: bluehousecapital.com

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri