3 / 4

Vrem predictibilitate

„Cand ne uitam la business, putem face o serie de schimbari in ceea ce priveste productia, distributia si vanzarea medicamentelor – toate acestea putand fi, teoretic, externalizate. Este un mod mai eficient de a face business”, spune Stead, care da exemplul Trachisept-ului, produs in Polonia, dar vandut si aici. Cea mai mare externalizare a fost insa cea logistica. La preluarea Ozone, Labormed a devenit stapan peste depozitul acestuia, care il dubla pe cel detinut deja in cadrul parcului de business Sema Park din cartierul Grozavesti.

Intre timp, LaborMed s-a mutat din sediul din Sema Park, pe care ulterior l-a inchiriat. „Anul trecut am externalizat logistica pentru Bucuresti companiei ADM Farm. Cand am preluat Ozone, ei aveau un depozit gigant, pe care am continuat sa-l operam, dar aveam si noi propriul nostru depozit si propriile masini, iar acum le-am combinat si am lasat totul in baza ADM Farm”, explica Stead.

Externalizarea pare a fi un mod mai eficient de a face business in Romaia, mai ales ca modelul a functionat in cazul Ozone, care nu detinea nicio fabrica de medicamente. In plus, intr-o piata aflata mereu sub termenelor de plata, dar si a unei concurente crescande, eficienta devine cuvantul echivalent cu cash-ul disponibil.

„Acum nu ne gandim neaparat la ROI (return on investment/randamentul investitiilor) si de cate ori sa-l marim, ceea ce vrem sa facem este sa continuam sa gestionam afacerea, sa o facem mai puternica, stabila, asa ca atunci cand mediul va deveni mai pozitiv pentru o astfel de afacere, sa ne ramana o afacere cu investitiile intacte. Abia atunci voim vedea cum va fi evaluata”, spune Stead, care vorbeste nu numai din pozitia de manager, dar si din cea de actionar.

Stephen Stead are "in grija" un personal de 500 de angajati, dar si harta extinderii Labormed in regiunea Europei Centrala si de Est, o piata care cel putin in sectorul farmaceutic a adus in ultimii ani cresteri de doua cifre.

Ce spune Stephen Stead, la 20 de ani dupa prima vizita in Romania, despre:

Turism: „Romanii nu gandesc pe termen lung si vor sa-si recupereze imediat investitia. Exemplul tipic este tarmul bulgaresc si cel romanesc. La bulgari nu este extraordinar, dar cu siguranta totul este mult mai bine organizat”.

Politica: „Romanii sunt inteligenti, harnici si au foarte mult potential, dar sunt in mod constant dezamagiti de conducatori. Asta se intampla si pentru ca unii accepta ori sa li se comande, ori ca cei in functii superioare sunt mai destepti”.

Mediul de afaceri romanesc: „Marea problema a Romaniei este lipsa de predictibilitate. Daca as sti ca in 10 ani o sa-mi fie platite produsele, atunci cu siguranta as sti de ce fac afaceri aici. Tot ceea ce cerem este predictibilitate”.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri