6 / 7

Retailul alimentar la sase luni: Marii jucatori isi reiau extinderea

Prima jumatate a anului 2010 arata o revenire a formatelor extinse de magazine, marii jucatori reusind sa investeasca in numai sase luni de doua ori cat discounterii in tot anul trecut.

“Vedeta” extinderii retelelor de hipermarketuri a fost Kaufland, care a deschis in prima jumatate a anului sase noi magazine. Metro Cash&Carry, Real Hypermarket si Cora au deschis, fiecare, cate un hipermarket in Capitala, pe cand Selgros a anuntat doar finalizarea modernizarii celor din Arad si Timisoara. Astfel, investitiile celor mai mari jucatori de pe plan local au cumulat peste 200 de milioane de euro in primul semestru.

In timp ce Metro si Cora au deschis prima unitate dupa ce in ultimii ani isi stopasera extinderea, Carrefour a ales sa se concentreze pe dezvoltarea retelei de supermarketuri, investind in deschiderea a patru unitati. La randul sau, si Mega Image a adaugat retelei sale un nou supermarket si inca trei discountere Red Market.

Efervescenta anul trecut, piata discounterilor si-a mai redus in stralucire in prima jumatate a anului, principalii jucatori dand semne de incetinire a vitezei de extindere. Liderii segmentului au ramas Plus Discount si Penny Market, care au impreuna peste 200 de magazine extinse la nivel national.

Cum se explica dinamica deschiderilor din retailul modern in primele sase luni din 2010? Andrei Cretu, asociat al companiei de consultanta in management A.T. Kearney, spune ca spre deosebire de anii trecuti, cand cota de piata si cifra de afaceri erau principalele obiective, retailerii s-au axat acum pe profitabilitate – adica pe regandirea portofoliului de produse si pe inchiderea/relocarea de magazine.

In ceea ce priveste cel de-al doilea semestru, Cretu rezuma principalele tendinte din retailul modern la:
  • cresterea importantei produselor sub marca privata pe rafturile magazinelor
  • retailerii vor pune o tot mai mare presiune asupra furnizorilor pentru a obtine preturi mai mici
  • eficientizarea, in continuare, a operatiunilor (inchiderea magazinelor neprofitabile, cresterea ponderii produselor cu preturi mai joase)
  • retailerii vor avea o abordare mai structurata si vor gandi mai “la rece”.
Citeste si Piata de retail alimentar in S1: Hipermarketurile revin pe valul deschiderilor.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri