3 / 5

Angajari punctuale in FMCG

Dupa un an 2008 in care FMCG-ul era efervescent, inova, investea milioane de euro in promovare si crestea ametitor cifrele de afaceri, criza a pus in 2009 frana dezvoltarii business-urilor, iar industria a asistat la cele mai rasunatoare inchideri de fabrici. In primul semestru din 2010 FMCG-ul a incercat sa se repozitioneze si sa isi creasca vanzarile. Departamentele de HR au bugetat recrutari punctuale, a pozitiilor cheie din organizatii.

In primele sase luni doar cateva companii au anuntat inceperea productiei in noi locatii sau lansarea unor noi branduri.

Pornit in luna februarie 2009, proiectul fabricii de sampoane si produse de ingrijire a parului de la Urlati (judetul Prahova) al companiei Procter & Gamble a inceput productia in luna iunie. Din cele 14.000 de CV-uri, compania a selectat pana la inceputul lunii aprilie 150 de persoane, urmand ca pana la finalul acestui an fabrica P&G din Urlati sa aiba o echipa de 300-350 de angajati. La data respectiva valoarea investitiilor in unitatea de productie se va ridica la 100 mil. dolari.

Primul proiect Greenfield al P&G in Romania si cea mai mare fabrica de sampoane din lume a gigantului american, fabrica de la Urlati, va produce in special pentru export. Astfel, 90% din productie va fi destinata unor piete precum Rusia, Ucraina, Turcia, zona Balcanilor si Asia Centrala.

De cealalta parte, United Romanian Breweries Bereprod (URBB), producatorul Tuborg si unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata locala a berii, a lansat oficial in iunie brandul de apa Bilbor, care va intra in competitie directa cu marci precum Dorna si Borsec.

Localitatea Bilbor, aflata la 28 km de Toplita si la 9 kim de hotarul cu judetul Suceava, a fost aleasa de URBB pentru un proiect Greenfield cu o valoare initiala de 10 mil. euro, dintre care 3 mil. euro reprezinta un credit bancar contractat de la BRD pe o perioada de 10 ani. In fabrica din Bilbor lucreaza in prezent 35 de angajati.

In schimb, alti juctaori din FMCG au strans cureaua si au recurs la inghetarea angajarilor sau chiar la disponibilizari.

La inceputul acestui an Heineken Romania, cel de-al doilea mare producator de bere din industria locala de profil, a anuntat ca va inchide fabrica de la Hateg. In urma acestei decizii, 98 de angajati vor fi concediati.

Potrivit reprezentantilor Heineken, cei 98 de angajati disponibilizati vor beneficia de pachete de compensatii financiare si cursuri unde vor putea dobandi cunostinte de baza pentru accesarea fondurilor Europene. In plus, compania va deschide in zona un Centru de Reorientare Profesionala, care are rolul de a le acorda suport profesional si asistenta specializata.

De asemenea, JTI Romania, unul dintre cei mai importanti producatori locali de tigarete, a decis sa restructureze 169 de pozitii din cadrul JT International (Romania) SRL, cu impact direct asupra unui numar de 128 de angajati, restul pozitiilor fiind in prezent vacante.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri