2 / 4

A facut regulile jocului

Aprinde o noua tigara. Soarbe din nou din cafea. De la acelasi birou a reziliat in 2007 contractul cu Hugo Boss.

“Hugo Boss era doar un client, iar seful companiei la fel. Au vrut sa facem cum vor ei si eu am vrut sa facem cum vreau eu. Eu i-am dat afara. Daca ei au crezut ca sunt stapanii le-am demonstrat ca nu e asa. Nu am acceptat doar de dragul sa spun ca ii am ca si clienti. Niciodata. Au mai incercat sa ma contacteze. Chiar anul trecut au facut-o, le-am spus bine ati venit, insa veti juca dupa cum va spun eu. Si apoi a venit criza…”, povesteste Joseph Seroussi.

J&R Enterprises ramane in schimb producatorul exclusiv al unor marci precum Pierre Cardin si Bruno Saint Hilaire pentru Romania si Moldova.

De asemenea, Seroussi nu respinge nici ideea promotiilor. Cel mai scump costum barbatesc poate fi achizitionat in mod normal la pretul de 16 mil. lei (lucru valabil in Romania), in timp ce in Europa pe acelasi produs un client poate plati si 60 mil. lei. In timpul unei promotii respectivul costum poate fi cumparat si cu 10 mil. lei. “Trebuie sa-i acorzi clientului cea mai buna calitate pentru fiecare banut pe care ti-l ofera. Asa poti supravietui, daca oamenii au incredere in tine”, explica Joseph Seroussi.

Spera intr-o evolutie mai buna pentru afacerile sale in acest an, pe fondul optimizarii costurilor si inchiderii magazinelor care erau pe pierdere. Insa, la fel de constient admite ca “atunci cand nu sunt bani nu ai ce face”. “Oamenii vor sa cumpere mancare si sa se simta bine, sa se distreze, sa mearga la un film, sa iasa in oras la o cafea. Ce zic cand vine vorba de haine? «Camasa mea mai merge purtata o luna-doua. O spal si o port din nou»”, afirma proprietarul J&R Enterprises.

A fost vreodata vanzarea afacerii o optiune? In cei 20 de ani de activitate pe piata romaneasca, business-ul lansat de Seroussi a atras atentia mai multor investitori straini. Ce reactie a avut omul de afaceri? A stat si a ascultat. Un pret “fantastic” l-ar putea convinge sa vanda intr-o secunda. “Nu am deschis un business cu ideea sa-l vand. Insa, uneori oamenii vin si te oferteaza. Daca cineva vine si imi ofera 200 mil. dolari normal ca o sa ii spun: «Da, ia-o!» Si voi pune pe picioare maine o alta afacere”, zambeste Seroussi.

Nu vede nimic sentimental in a vinde o afacere, cu exceptia unui lucru. “Atunci cand te intrebi, dupa 20 de ani de munca, daca cumparatorii iti vor pastra numele si business-ul sau il vor distruge pana maine”, raspunde prompt omul de afaceri.

Din 1990 si pana in prezent J&R Enterprises a atras investitii de peste 100 mil. dolari, atingand un maxim al afacerilor in 2004. Compania producea la un moment dat 1,5 milioane de costume si 2,5 milioane de pantaloni pe an.

Potrivit datelor furnizate de Registrul Comertului, J&R Enterprises a afisat in 2009 afaceri de 2,36 mil. euro, in scadere fata de 2008, cand compania inregistra o cifra de afaceri de 4,61 mil. euro si un profit brut de 975.292 euro.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri