1 / 4

Un nou mogul in retail

Dinu Patriciu (foto centru), acelasi om al carui nume se confunda cu Rompetrol si unul dintre “mogulii media” atacati deseori de presedinte, se face tot mai comod in fotoliul sau de jucator in retail, postura pe care si-a asumat-o in aprilie, atunci cand a fost deschis primul magazin de cartier Mic.Ro. Acum nu mai vorbeste despre afaceri de miliarde si profituri de milioane de dolari sau de productii de milioane de tone de titei, ci despre extinderea retelei de magazine, profilul cumparatorului si al bacanului.

De la infiintarea din aprilie si pana acum, reteaua a ajuns sa numere 113 unitati in Bucuresti si imprejurimi, iar planurile pentru urmatorul an vizeza o crestere exploziva: 3.000 de unitati in total – 1.000 fixe si 2.000 mobile (rulote) . Cu o suprafata de vanzare medie de 70 de metri patrati, magazinele Mic.Ro sunt pozitionate drept “bacanii”, cu produse alimentare si de stricta necesitate, care sa deserveasa 300-400 de familii si care sa se regaseasca “din 800 din 800 de metri" in orase, dar si in mediul rural.

Dar spectaculosul nu tine de ritmul de expansiune, de o agresivitate pe care piata nu a experimentat-o pana acum, nici macar cu discounterii care anul trecut anuntau saptamanal noi deschideri, ci de declansarea ofensivei Patriciu versus marii retaileri. Tinta de afaceri pentru Mic.Ro este de 1,5 miliarde de euro, atacand astfel in mod direct pozitia liderului pietei, Metro Cash & Carry, care anul trecut a realizat o cifra de afaceri de 1,2 miliarde de euro.

“Aventura de afaceri pe care o pornim acum este design-ata (croita – n. red.) pentru a distruge acest tip de comert (modern – n. red.) importat mimetic si fara nicio legatura cu comertul traditional romanesc. Daca am vreo dorinta, este sa-l vad dand coltul. Hipermarketurile si supermarketurile sunt o forma de comert care distrug comertul traditional”, a declarat Patriciu, in cadrul conferintei in care se lansa, oficial, reteaua de bacanii.

Discursul virulent al omului de afaceri a luat imediat si o tinta directa: Metro Cash & Carry, liderul retailului pe piata romaneasca, catalogat de cel mai bogat roman ca fiind “neprofesionist”. "A fost o experienta trista pentru ca sunt neprofesionisti. Dintr-o gama de produse, reuseau sa livreze 40-50% din cat ceream. Nu erau in stare, sunt incapabili", a spus Dinu Patriciu, anuntand totodata ca in urmatoarele zece zile magazinele Mic.Ro nu vor mai primi marfa de la retailerul german.

In prezent, un magazin Mic.Ro are in jur de 350 de clienti pe zi, bonul de cumparaturi valorand, in medie, 10 lei. Potrivit planului de afaceri, unitatile Mic.Ro vor ajunge la un flux de 500 de clienti pe zi, iar articolele listate in magazine – de la 1.500, cat numara in prezent, la 2.000 de SKU-uri (produs cu cod de bare unic). Astfel, omul de afaceri se asteapta ca pana la sfarsitul anului, reteaua sa totalizeze o cifra de afaceri de 150 de milioane de euro, iar in primavara, la 12 luni de la demararea afacerii, sa se ajunga la breakeven (cheltuielile sa egaleze veniturile).

In primele sase luni de operare, Patriciu a investit 30 de milioane de euro in reteaua de 113 de unitati, urmand ca in urmatorul an sa pompeze alte 170 de milioane de euro. Reteaua de magazine fixe a inceput sa fie extinsa si in Ploiesti, si mai apoi largita “in cercuri concentrice” in orasele din apropiere, precum Pitesti, Urziceni, Alexandria. Pana acum, cele putin peste 100 de unitati deschise in Bucuresti reprezinta un sfert din stadiul final de dezvoltare gandit pentru Capitala.

Reteaua Mic.Ro va fi dezvoltata, in paralel, si prin amplasarea de magazine mobile, pe platforme auto, in zonele rurale sau in “orasele-dormitor”. “Orasele romanesti au cartiere intregi care nu au nici macar un magazin. Acestea vor fi alimentate de sistemul de unitati mobile”, a spus omul de afaceri. In zonele unde nu se vor gasi spatii de inchiriat la parterele blocurilor, vor fi amplasate unitati mobile. [Vezi galeria foto atasata articolului].

Saptamana aceasta, au sosit deja primele rulote, urmand ca in noiembrie sa fie livrate de catre Casa Auto si AutoItalia (cei care asigura adaptarea tehnica a vehiculelor in scopul vanzarii ambulante, dar si mentenanta acestora) alte 30, iar in decembrie – 50. “Incepand cu ianuarie, vor fi 120 pe luna”, pana cand tara toata va fi impanzita de un total de 2.000 de magazine Mic.Ro pe roti.

Extinderea retelei vizeaza si intrarea in Republica Moldova, printr-o retea de 100-120 de magazine in urmatorii doi ani. Dinu Patriciu a estimat totodata ca 20-30% din veniturile lantului vor fi realizate prin unitatile situate in zonele rurale. In prezent, au fost deja deschise unitati pe langa Bucuresti, in Snagov, Gruiu, Corbeanca si Balotesti.

Citeste in slide-ul urmator: Fostii proprietari de la MiniMax au dat cu oistea-n gard mizand pe imobiliare.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri