3 / 5

Orice companie care nu face profit

Chiar daca, in ultimii doi ani, Copos nu a inchis si nu a vandut nicio companie din cadrul holdingului, omul de afaceri nu exclude in niciun caz aceasta varianta. „O regula importanta la ANA este aceea ca o companie care nu face profit se inchide. O stiu si proprietarul, si directorul general, si angajatii”, declara, sec, Copos.

Omul de afaceri regreta ca nu a vandut anumite active atunci cand acestea erau pe val. „O alta greseala pe care mi-o recunosc este ca m-am desprins foarte greu de activele pe care le-am achizitionat. Ele trebuie aduse in piata, marita valoarea si apoi vandute. De exemplu, Ana Electronic trebuia vanduta cand aveam un EBIDTA de 10 milioane de dolari sau Ana IMEP la un EBIDTA de sapte milioane”, mai spune Copos, care pe viitor se asteapta sa renunte la o parte dintre companiile pe care le detine in prezent.

Primul sfat pe care proprietarul Ana Holding il da antreprenorilor romani pentru a trece de aceasta perioada este sa se informeze foarte mult. „Nu sunt cel care poate da cele mai bune sfaturi. Le da Adam Smith, Keynes, Krugman. Eu pot doar sa ii indemn pe toti oamenii de afaceri in a-i citi din cand in cand pe acestia”.

Totusi, din propria experienta, Copos considera ca, pe timp de criza, solutia nu este niciodata lamentarea, frangerea mainilor in talk - show-uri televizate sau solicitarea interventiei Guvernului omnipotent. „Solutia este aceea de a-ti conduce afacerea cu mana ferma si de a gasi solutii corecte si legale. Experienta ultimilor ani arata ca aproape niciodata solutiile corecte pentru mediul privat nu vor veni de la stat. Soarta ii favorizeaza pe cei indrazneti - iata un sfat util”, sustine omul de afaceri.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri