3 / 5

Rezilierile de contracte. Un sfat pentru clienti

Criza si-a spus cuvantul in 2009 piata asigurarilor de viata a inregistrat primul declin semestrial din istoria industriei in Romania dupa primele 6 luni ale anului, astfel ca una dintre problemele cu care asiguratorii s-au confruntat au fost rezilierile de contracte. Cauza fiind fie scaderea veniturilor, fie chiar pierderea locului de munca. La noua luni, industria a stagnat, insa pentru sfarsitul anului conducerea Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) vede o crestere de 4-5%, care se va mentine si anul viitor.

„In cazul clientilor companiilor de asigurari, putem vorbi de scaderea veniturilor disponibile si implicit cresterea numarului de rezilieri din nevoia imediata de lichiditati, schimbarea preferintelor de la produse cu componenta de investitii catre produse traditionale, dar si de cresterea constientizarii economisirii din timp, pe termen lung, in vremurile bune. In acelasi timp, planurile financiare pentru copii au ramas produse constant solicitate de catre clienti, indiferent de conjunctura economica”, spune Coman.

Odata cu acutizarea crizei in 2009, tradusa pentru o parte dintre clienti in nevoie imediata de lichiditati, era normal ca si numarul celor care au solicitat rascumparari sa creasca fata de 2008, a mai detaliat Coman.

“Totusi, incepand cu al doilea semestru al acestui an, s-a inregistrat o scadere continua a numarului de clienti care au ales sa renunte la contractele de asigurari, motivele financiare fiind in continuare cele care predomina in justificarea incetarii voluntare a politelor de asigurare”, comenteaza seful ING.

In cadrul portofoliului ING Asigurari, numarul total de contracte reziliate si rascumparate in intervalul iulie-septembrie 2009 s-a redus cu 17% fata de trimestrul al doilea, respectiv cu 23% fata de primele trei luni ale anului. Apoi, in septembrie numarul clientilor care si-au repus in vigoare contracte s-a majorat cu 25% fata de luna august.

Pe de alta parte, companiile de asigurari de viata au adoptat strategii de reducere a costurilor si cheltuielilor operationale si de crestere a flexibilitatii produselor, precum si de eficientizare a proceselor operationale in interesul clientilor. Intensificarea actiunilor de informare si educare a clientilor si publicului larg a fost unul dintre primele obiective in lista de prioritati a asiguratorilor de viata, acompaniat de eforturile de retentie si loializare a clientilor.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri