3 / 4

Asigurarea de sanatate - beneficiu salarial?

Anul 2009 a fost unul dificil pentru intreaga industrie, iar asigurarile private de sanatate nu au facut exceptie, mai ales preponderenta corporate a portofoliului de clienti, care au resimtit din plin criza.

“Pachetele oferite clientilor individuali sunt diferite intr-o oarecare masura de cele oferite clientilor corporate, iar de aici apar si diferentele de pret. In mod normal, pentru aceleasi acoperi oferite, asigurarile de grup beneficiaza de un discount suplimentar”, detaliaza directorul general adjunct al Eureko.

In cazul Signal Iduna clientul companie poate alege diverse acoperiri pentru angajatii sai in functie de politica interna de beneficii si de recompensare.

Astfel, in functie de alegere, costul poate fi de la 5-10 euro pe luna pentru fiecare angajat pana la acoperiri complexe care pot include si monitorizarea sarcinii si nasterea care pot ajunge la 30-40 euro lunar per angajat. “Tariful unei astfel de asigurari de grup, tine evident cont de marimea grupului, de diversitatea acestuia precum si de dorintele angajatorului”, adauga Maier.

Cu toate ca in 2009 Eureko s-a confruntat cu rezilieri de contracte din partea clientilor corporate, Carmen Radu a mentionat ca s-a inregistrat totusi un trend pozitiv din partea clientilor individuali. “Atat in 2009 cat si pana la aceasta data in 2010, structura portofoliului de asigurari de sanatate s-a modificat. Daca pana acum asigurarile de sanatate private erau un portofoliu preponderent corporate, in 2009 procentele au devenit egale, astfel ca 50% din clienti erau asigurati individuali si 50% clienti corporate”, detaliaza directorul general adjunct al Eureko.

Cat despre o crestere a vanzarilor noi de asigurari private de sanatate tine foarte mult de revigorarea economiei in ansamblu. „Efectele unui reviriment al economiei nationale spre sfarsitul anului 2010 se vor resimti abia in rezultatele anului 2011 pentru piata asigurarilor, inclusiv cea a asigurarilor de sanatate. In asteptarea schimbarilor legislative promise de autoritati, vom revizui pachetele de produse la nivel de companie astfel incat acestea sa devina cat mai modulare dand astfel posibilitatea cat mai multor clienti sa beneficieza de avantajele unei asigurari private de sanatate”, a mai spus Radu.

Si Signal Iduna a sesizat, ca tendinta generala pentru perioada parcursa pana acum din2010, o stabilizare a vanzarilor. “Clientii sunt mai selectivi in ceea ce priveste alegerea unui produs de asigurare chiar daca acest lucru duce la plata unei prime mai mari. Am observat in ultima vreme o schimbare la nivel de perceptie a asigurarii in ceea ce priveste clientii din piata noastra tinta astfel ca acestia sunt mult mai maturi, orientati catre beneficiul produsului pe care il cumpara si sunt convins ca si noi trebuie sa ne adaptam abordarea in functie de necesitatile si ariile de interes ale clientilor”, a mai spus reprezentantul Signal Iduna.

El asteapta ca 2010 sa fie pana la final un an la fel de dificil ca 2009. “In ceea ce priveste sigurarile de sanatate vom oferi clientilor o gama variata de produse cu acoperire medicala din cea mai variata si la un pret accesibil. In acelasi timp, trebuie sa observam faptul ca nivelul de venituri pe care romanii l-ar putea aloca pentru astfel de asigurari este in continua scadere, iar acest lucru reprezinta una dintre principalele noastre preocupari in ceea ce priveste piata de asigurari individuale”, concluzioneaza Tiberiu Maier.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri