2 / 5

Impactul politelor PAD asupra vanzarii de polite facultative de asigurare a locuintei

Pentru societatile de asigurare, unul din marile avantaje al inceperii vanzarii de polite PAD consta in faptul ca acestia isi pot vinde si produsele de asigurare facultativa a locuintelor (cross selling n.red.). Astfel, jucatorii din piata au explicat pentru Wall-Street.ro ca odata cu emiterea politelor obligatorii s-a observat si o accelerare a dinamicii vanzarilor de asigurari facultative a locuintelor.

"Am observat deja o crestere usoara pe acest tip de asigurari si probabil pe masura popularizarii acestui proiect, dar si a campaniilor pe care intentionam sa le derulam in urmatoarea perioada, vom dezvolta gradual acest portofoliu", a mai explicat oficialul Platinum.

De altfel, asiguratorii sunt preocupati in prezent, daca nu au finalizat deja procesul de optimizare a produselor facultative de asigurare a locuintei, de completarea politelor obligatorii care nu asigura locuintele la valoarea lor reala, ci la cea prevazuta de legea AOL respectiv 20.000 de euro pentru locuintele de tip A (din beton, fier forjat, etc.) si 10.000 de euro pentru locuintele de tip B (chirpici, paianta).

“Este dificil de apreciat, pentru ca ne raportam doar la o jumatate de luna (a doua jumatate a lunii iulie n.red.) , insa am incercat totusi sa facem un calcul corect. Am raportat luna iulie, in care s-a introdus si asigurarea obligatorie a locuintelor, la luna anterioara cand nu exista PAD, si astfel a reiesit o crestere de 12% a numarului de polite facultative de locuinta”, a detaliat Adrian Marin (foto), director executiv in cadrul departamentului de asigurari generale al Generali Asigurari, companie care in prima luna a vandut circa 2.000 de polite PAD.

De asemenea, oficialul Credit Europe Asigurari a explicat ca, la aceasta data, compania se concentreaza foarte mult pe procesul de optimizare a procesului de vanzare a asigurarilor de locuinte. “Avem in momentul de fata 3 planuri de asigurare pentru a fi prezentate clientului chiar din momentul in care acesta este abordat, astfel clientul poate alege de la acoperirea obligatorie pana la intreaga gama de riscuri care pot fi acoperite de asigurarile de locuinte, pentru sume aditionale relativ mici”, spune Yetiskul.

Ardaf a facut deja optimizarea politei facultative pentru locuinte, in legatura cu prevederile legii AOL. “De asemnea, am lansat de curand o campanie de asigurari de locuinta, unde, pe langa alte beneficii , acordam asiguratilor o reducere de 50% din pretul politei obligatorii”, au detaliat reprezentantii societatii de asigurari.

In acelasi timp, Euroins este in plin proces de optimizare a programului de emitere electronica a politelor PAD cat si a proceselor conexe acestuia. “Din punct de vedere al subscrierii 15 iulie 2010 (data inceperii emiterii asigurarilor obligatorii a locuintelor n.red.) nu ne-a surprins nepregatiti, compania avand pregatit un nou produs de asigurare care este complementar si suplimentar politei PAD”, spune oficialul Euroins, companie care a vandut in prima luna circa 300 de polite PAD.

Pe de alta parte, Euroins, companie membra a grupului bulgar Eurohold, a inregistrat o crestere semnificativa a vanzarii de polite facultative de asigurare a locuintei, peste 30% raportat la perioada corespunzatoare a anului precedent. „Ca fapt pozitiv putem considera in momentul de fata faptul ca subscrierea politelor facultative complementare si suplimentare politelor PAD se afla pe o panta ascendenta. Vom urmari si monitoriza indeaproape acest fenomen in vederea imbunatatirii componentelor ce stau la baza lui: instruire, promovare si distributie”, a mai spus Catalin Chiriac.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri