3 / 6

De ce nu mai pot scadea preturile?

Compania KAI Romania, subsidiara locala a producatorul bulgar de placi ceramice KAI Ceramics, detinut de fondul de investitii Advent, apreciaza ca, in ceea ce priveste gresia si faianta, preturile nu au cum sa mai scada si in 2011, avand in vedere ca foarte multe companii si-au optimizat tarifele la maximum, pentru a raspunde nevoilor consumatorilor.

“In ultimii doi ani, in domeniul constructiilor, si nu numai, pretul de vanzare a fost optimizat la maximum pentru a putea satisface cererile de produse tot mai ieftine , astfel ca producatorii si-au micsorat marginile simtitor, costul de la raft apropiindu-se foarte mult de costul de productie. Asadar, preturile nu au cum sa mai scada si in 2011, mai cu seama ca o parte din producatori si-au afectat deja profitabilitatea absorbind o parte din procentele de crestere a cotei TVA, care nu s-au reflectat in totalitate in preturile finale la consummator”, spune Catalin Rotaru (foto), country manager KAI Romania.

El considera insa ca ar putea avea loc o scadere accentuate a pretului mediu de achizitie pe diverse categorii de produse, consumatorii indreptandu-se catre variantele mai economice.

In ceea ce priveste influenta inflatiei ridicate asupra businessului, Rotaru mentioneaza ca mareste costul cosului zilnic, de la care consumatorii nu pot face rabat, iar oamenii aloca mai putine resurse financiare pentru achizitii de tipul renovare sau constructii noi

“Evident, o scadere a inflatiei ar ajuta piata de constructii, prin cresterea puterii de cumparare si a bugetului alocat pentru alte investitii in afara celor legate de mancare sau intretinere”, mai spune Rotaru.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri