2 / 5

Costul unei campanii online variaza de la caz la caz

Companiile de telefonie mobila prezente pe piata romaneasca prefera, insa, sa nu faca dezvaluiri referitoare la bugetele pe care le aloca promovarii in spatiul online.

Pentru Orange, cel mai mare operator din piata de telefonie mobila, valoarea investitiilor necesare unei campanii de comunicare variaza de la caz la caz, costurile depinzand de obiective si de mix-ul de media utilizat.

“In cazul campaniilor desfasurate exclusiv online, resursele bugetare pot fi consistente, iar anul acesta bugetul alocat campaniilor de comunicare online a inregistrat o crestere”, a subliniat Anca Stancov, media specialist Orange.

Dintre campaniile de comunicare desfasurate anul acesta, se remarca cea realizata pentru oferta companiei de telecomunicatii, ce include comanda gratuita exclusiv online a cartelelor Orange PrePay.

Orange a anuntat recent ca va continua sa investeasca in mediul online in ciuda actualului context economic, avand planificat pentru acest an un buget cu 60% mai mare decat in 2008.

In ceea ce priveste Vodafone, compania apeleaza la diverse canale de promovare, in functie de publicul tinta al fiecarei campanii. “Pentru majoritatea campaniilor pe care le derulam pe Internet, incercam sa dezvoltam proiecte neconventionale”, spune Luiza Afenduli, media manager al companiei.

Din punctul de vedere al Cosmote, al treilea jucator de pe piata romaneasca de telefonie mobila, mai important decat bugetul de promovare in spatiul online este procentul de persoane “atinse” de prin Intenet, din totalul celor vizate prin campaniile de comunicare.

“Anul trecut, din perspectiva persoanelor “atinse”, promovarea pe Internet a fost pe locul patru, dupa TV, outdoor, presa, iar anul acesta a urcat pe locul trei. Cresterea procentelor vine din optimizarea mai buna a campaniilor, nu neaparat dintr-un buget mai mare”, considera Dana Bursuc, senior marketing&communication manager Cosmote.

Spre deosebire alti jucatori, care utilizeaza Internetul in functie de tipul campaniei pe care il desfasoara, Cosmote foloseste acest mediu in toate campaniile sale, cu o pondere mai mica sau mai mare.

In 2009, pe baza analizelor de media, compania, parte a operatorului grec OTE, se va orienta si spre cresterea investitiei, daca aceasta va fi solutia pentru atingerea obiectivelor propuse, mentioneaza Bursuc.

Robert Anghel, Orange: Online-ul ar trebui sa fie strategic pentru orice jucator din telecom


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri