2 / 4

Publicis: Mesajul "tarife cat mai mici/minute cat mai multe" nu poate fi fezabil pe termen lung

Daca Vodafone si-a schimbat sloganul ca urmare a unei decizii la nivel global, ceilalti operatori au facut schimbari mult mai apropiate de business, dar care au presupus sau vor implica modificari si la nivel de comunicare.

De exemplu, la finalul lui iunie, Cosmote, al treilea operator de telefonie mobila, a cumparat Telemobil (operatorul Zapp) pentru aproximativ 207 milioane de euro in cea mai mare tranzactie IT din 2009, anul viitor urmand sa fie unul plin din punct de vedere al comunicarii pentru Cosmote, avand in vedere ca in 2010 se va incheia integrarea Zapp.

De altfel, si in 2009, un an in care majoritatea companiilor si-au redus bugetele de comunicare, Cosmote a continuat sa acorde o mare atentie publicitatii, in primul semestru majorandu-si bugetul de marketing cu circa 74% si devenind in primele sase luni cel mai important advertiser pe piata locala, prin detronarea Procter&Gamble (P&G), liderul traditional al investitiilor in publicitate. In timpul verii, dupa achizitia Zapp, operatorul detinut de grupul grec OTE, si-a micsorat investitiile, trecand pe locul al doilea, dupa P&G.

“Cosmote ar putea continua sa fie un brand foarte popular si sa concureze agresiv pe pret, asa cum a facut-o pana acum cu succes. Dar acest lucru s-ar putea sa nu fie extrem de avantajos pentru un eventual rebranding in anii urmatori, in cazul in care Deutsche Telekom (proprietarul OTE si, indirect, al Cosmote si Romtelecom in Romania) va alege sa intre pe piata romaneasca cu brandurile proprii, inclusiv cu cel de telefonie mobila”, a mai afirmat Liute.

Pe de alta parte, la inceputul lui septembrie, Orange, cel mai important operator pe piata locala, si-a schimbat total portofoliul de abonamente, cea mai mare importanta modificare a ofertei companiei telecom din 2002 de la transformarea Dialog in Orange.

Acest lucru a dus, de asemenea, la aparitia unei noi campanii de comunicare, Orange si Publicis, agentia de creatie a operatorului alegand ca simboluri pentru promovarea ofertelor de abonamente un delfin, un fluture, o pantera si recent, un pinguin.

“In 2009, unele marci au ales sa implementeze lucruri mai profunde, o refacere a ofertei comerciale (Orange), altele doar simple ajustari de mesaj (Vodafone), insa fiecare incearca sa rearanjeze puzzle-ul de comunicare in telecom in favoarea sa si sa iasa din paradigma <tarife cat mai mici/minute cat mai multe>, care nu poate fi fezabila pe termen lung”, explica Daniel Raicea, deputy director si totodata seful departamentului, care se ocupa de Orange in cadrul Publicis Romania.

La fel ca si principalul sau competitor, Vodafone, si Orange a acordat anul acesta o atentie tot mai mare internetului, ceea ce a si dus la o majorare cu 60% a bugetului de publicitate online al operatorului si relansarea magazinului online al acestuia.

De altfel, Orange a fost numit anul acesta ”webvertiserul anului” la festivalul de branding si publicitate online Internetics, festival la care a concurat cu Vodafone, Avon Cosmetics, LG Electronics si BCR.

Printre canalele folosite de Orange in acest an s-a numarat si reteaua HI5, unde operatorul a lansat o campanie in colaborare cu cei de la ARBOInteractive, agentia care vinde publicitate pe reteaua sociala, al carei site avea in octombrie 4.215.651 de clienti unici, cei mai multi intre site-urile din Romania, potrivit datelor Studiului de Audienta si Trafic Internet (SATI).

“Noi nu am facut foarte multe campanii de genul acesta pe online, acum suntem la inceput, dar am facut pe HI5 unde ofeream SIM-uri prepay gratuite si au mers foarte bine. Eu ma inselasem. Am vorbit cu agentia noastra de media (Initiative Media n.red) si intr-o zi se terminasera, apoi le-am dat din nou si iar s-au terminat si mi-am dat seama ce potential enorm are”, explica oficialul Andreea Belenes, managerul diviziei de online a Orange.

Toate aceste eforturi ale operatorului vin in contextul in care France Telecom, actionarul majoritar al operatorului doreste ca pana in 2012 vanzarile online sa aduca 20% din veniturile grupului.

"La inceputul anului nimeni nu credea ca vom depasi targetul si l-am depasit de la sfarsitul lui octombrie”, afirma Belenes referindu-se la faptul ca Romania este prima tara din grup care a depasit targetul de vanzari online impus pentru 2009.


Cele mai importante domenii in privinta investitiilor in publicitate (mil. euro)




Sursa: AlfaContMediaWatch, Mediaedge:Cia


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri