6 / 7

Lectiile crizei

Criza economica, desi destabilizatoare, ne invata cateva lectii pretioase. Concluziile studiilor noastre au demonstrat ca multe riscuri sunt interdependente. Acest fapt a produs neclaritati la nivelul activitatilor de management si eventual a dus la neintelegerea riscurilor cu impact ridicat, dar probabilitate redusa. Pentru ca istoria sa nu se repete, companiile trebuie:

► Sa ia in calcul un spectru mai larg de riscuri si oportunitati care poate nu au fost avute in vedere anterior: relatia client/furnizor, lantul de aprovizionare, securitatea IT, aplicatiile ERP, separarea atributiilor, raspunsul la incidente, riscurile fiscale, frauda.
► Sa intocmeasca planificari solide pe baza de scenarii, estimand riscurile cu impact mare/probabilitate mica si planurile de contracarare a lor.
► Sa realizeze o analiza privind “protejarea activelor”, stabilind are este zona cea mai expusa. Luati in considerare riscurile de ordin strategic, competitiv, operational, de reglementare si referitor la reputatie. Analizati cu grija riscurile compuse!
► Sa evalueze si sa creeze o lista de prioritati in legatura cu oportunitatile de imbunatatire a performantei pe care le puteti exploata acum pentru a va pregati pentru perioada de revenire economica.
► Sa integreze procesele de managementul riscurilor in masuratorile de performanta si in procesul de evaluare.
► Sa intareasca controalele privind raportarea financiara si activele prioritare.
► Sa reia auditul financiar al principalilor furnizori si al contractelor importante. Trebuie sa aveti un “plan B” pentru situatiile in care un furnizor sau contractor intra in administrare judiciara.
► Sa axeze activitatile de audit si alte activitati de monitorizare (de exemplu, auditul intern) asupra activelor vitale.
► Sa creeze si sa foloseasca un program anti-frauda, incluzand autoevaluari periodice stricte.
► Sa constituie un serviciu de management al proiectelor ca parte a unei abordari sistemice si integrate privind gestionarea riscurilor legate de criza creditelor si raspunsul organizatiei la aceasta criza pe termen scurt si mediu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri