1 / 5

Povestea afacerii

In urma cu trei ani, Stefan Negoita renunta la un job intr-o companie multinationala din domeniul ingredientelor de patiserie-cofetarie pentru a-si deschide propria afacere – un laborator specializat pe producerea de praline, unde se pastreaza metodele artizanale, axat pe comenzi, si nu pe productia de serie.

“Lucrand in acest mediu, am descoperit ca exista o nisa pe piata din Romania: nu se facea productie de praline, care sa se ridice la standardele celor din strainatate”, isi aminteste Stefan Negoita.

Asa a luat nastere Choco Fashion, la mijlocul anului 2007, cu o investitie initiala de 70.000 de euro si dupa sase luni de amenajare a laboratorului si obtinere a autorizatiilor. Investitia a constat in amenajarea spatiului de la zero, utilarea laboratorului si ulterior deschiderea unui magazin de prezentare.

“Initial, aveam un buget de doar 50.000 de euro, pentru ca toate preturile pe care le-am luat in calcul la realizarea planului de afaceri erau cele din strainatate, intrucat in Romania nu avem producatori de utilaje pentru ciocolaterii. In momentul in care le-am cumparat din strainatate au intervenit si costuri suplimentare precum cele de transport sau asistenta tehnica”, declara proprietarul ciocolateriei.

Mai mult de trei sferturi (80%) din business este sustinut de segmentul de clienti corporate. Lucreaza cu aproximativ 150 de companii de la care primeste comenzi pentru cadouri oferite partenerilor si colaboratorilor sau pentru evenimentele pe care le organizeaza.

In acest moment, avand un numar mare de clienti, le este mult mai usor deoarece, prin rotatie, la un anumit interval de timp, clientul care organizeaza un eveniment apeleaza la serviciile laboratorului.

Diferenta de 20% dintre clienti este reprezentata de magazinele cu specific, de tipul traiteur, astfel ca, pralinele pot fi gasite si magazinele colaboratoare, care comercializeaza produsele Choco Fashion.

Vrem sa ne axam pe productie, nu neaparat pe desfacere. Nu producem niciodata praline pe stoc, deoarece vorbim de produse proaspete, fara conservanti si aditivi alimentari si cu un termen de valabilitate de o luna de zile, fata de pralinele din comert care au un termen de valabilitate de pana la un an”, adauga Stefan Negoita.

Foto: Framboisine: Ciocolata cu lapte. Filling: marzipan si puree de zmeura.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri