2 / 5

Criza a taiat 30% din cifra de afaceri

Criza s-a simtit puternic si in laboratorul in care iau nastere pralinele, astfel incat, proprietarul Choco Fasion declara ca cifra de afaceri a scazut cu 30% in 2009 fata de anul 2008.

Asadar, valoarea vanzarilor a scazut de la 200.000 de euro in 2008, la 140.000 euro, anul trecut. Dupa cum declara Stefan Negoita, cantitatea de produse nu a scazut in aceeasi proportie, insa a trebuit sa vanda la preturi mai mici si sa reduca din cheltuielile de productie si de marketing.

Privind in urma la anul crizei financiare, Negoita marturiseste ca cea mai grea perioada a fost la jumatatea anului 2009, cand banii se intorceau tot mai greu in firma din cauza faptului ca majoritatea clientilor treceau prin momente dificile, “iar noi aducem din import 95% dintre materiile prime si platim in avans pentru a obtine preturi mai bune”.

Un alt moment dificil in istoria afacerii, mai mult pe plan emotional, a fost si decizia de a inchide magazinul de prezentare. Pentru Stefan Negoita, era ceva diferit in comparatie cu tot ceea ce exista in Bucuresti. Cu toate acestea, considera ca in business trebuie sa iei si astfel de decizii pentru a merge mai departe, altminteri, afacerea poate fi periclitata.

"Alegand sa nu platim o chirie foarte mare, in conditiile actuale, a trebuit sa inchidem magazinul de prezentare de pe strada Ion Mincu. Magazinul va fi redeschis in martie in zona centrului vechi, inainte de Sarbatoarea de Paste”, declara Negoita.

Foto: Truffles: Ciocolata neagra. Filling: ganache cointreau.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri