2 / 4

Clientii nu mai fac shopping din pasiune

In primele trei luni ale anului 2010, Anca Puiu spune ca se simte o redresare a vanzarilor, chiar daca deocamdata este minora si vede acest moment ca pe o perioada in care piata s-a mai asezat, chiar daca la un nivel mai jos decat in 2008. Chiar si vanzarile in magazinul Furla au constanta, spre deosebire de inceputul lui 2009 cand existau suisuri si coborasuri la care nu gasea nicio explicatie.

Mai mult decat atat, acum s-au schimbat si trendurile, astfel ca, daca inainte in weekend-uri se vindea foarte bine, ceea ce insemna ca lumea facea din shopping o pasiune si in timpul liber, acum nu mai exista acest comportament.

“Sunt sfarsituri de saptamana in care nu prea se vinde, in schimb sunt zile de luni sau marti cand avem vanzari mult mai bune. Lumea vine cu un scop clar definit, stie ce vrea sa cumpere si nu mai face shopping din pasiune, ci shopping rational”, este de parere proprietara Furla.

Un alt aspect care s-a schimbat in legatura cu comportamentul consumatorului este acela ca inainte de criza reuseam sa facem multiple shopping: daca o femeie venea sa-si cumpare o geanta, gasea intotdeauna un accesoriu, un portofel, o curea sau un breloc care sa se potriveasca cu produsul cumparat. Acum, acest fenomen este destul de rar si fiecare isi cumpara un singur obiect, nu face cumparaturi necalculate sau neprevazute. De exemplu, categoria care a scazut cel mai mult in ceea ce priveste unitatile vandute sunt brelocurile.

De asemenea, o parte dintre clienti analizeaza mai mult pretul si prefera sa cumpere in perioadele de discount in idea ca sigur vor gasi ceva sa le placa, nu mai sunt atasati atat de mult de un model anume pentru calitatile estetice, ci apreciaza mai mult caracterul practic.

“Exista insa si categoria de clienti care isi cumpara in continuare genti fara sa se uite la pret, chiar daca poate nu mai fac cumparaturi atat de des”, adauga proprietara Furla.

In conditiile economice actuale obiectivele sale pentru anul 2010 sunt sa testeze mall-ul si sa aduca modele cat mai inedite in magazine. In privinta cifrei de afaceri, Anca Puiu se declara multumita cu o mica crestere lunara a vanzarilor si nu se gandeste momentan la noi investitii. Cu toate acestea, daca ar fi sa investeasca in acest moment intr-un domeniu, acela ar fi tot retail-ul, in dezvoltarea propriei afaceri, pentru ca aici cunoaste cel mai bine piata, insa marturiseste ca nu ar impinge niciodata limitele mai mult decat o cere piata, “n-as impune Furla cu orice pret in orase in care nu exista o cerere constanta chiar daca si acum avem comenzi importante din orase precum Timisoara sau Bacau si cererea se face prin telefon”.

Totodata, ea spune ca influenta crizei nu s-a vazut in ceea ce priveste designul produselor, pentru ca brandurile mari au de sustinut un nume si sunt obligate sa mentina totul la nivelul si calitatea numelui pe care il poarta. “Incerc sa combin practicul cu noile tendinte si sa aduc si genti simple, clasice, potrivite pentru o tinuta business, dar si mai extravagante, deoarece, acum cand cumparaturile se fac rational, o persoana vrea ca un produs sa imbine placutul, utilul si calitatea”.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri