2 / 4

Industrie marcata de sezonalitate

La nivel general, vanzarile Publica s-au mentinut in 2010 la nivelul perioadei similare din a anului 2009, iar Bogdan Ungureanu (foto), directorul executiv al editurii constata ca se mentine interesul pentru subiecte care trateaza situatia economica actuala, fata de carti din domeniul leadership si cele din categoria internet.

Aceeasi tendinta la nivel de preferinte ale consumatorului o observa si proprietarul librariei online Libertas Publising: ”domeniile preferate de cititorii nostri raman in continuare stiintele sociale, cu un interes in crestere pentru stiintele economice”. In schimb, el spune ca situatia economica a afectat in mod evident si piata pe care activeaza, astfel ca se constata o reducere atat a numarului de comenzi, cat si - mai semnificativ - a valorii medii a comenzilor.

Tendinta de scadere in ceea ce priveste valoarea vanzarilor de carte se observa si la Diverta, prima jumatate a anului 2010 aducand o diminuare de 21% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Cu toate acestea, Amalia Buliga subliniaza faptul ca, in general, pe acest segment de retail, aproximativ 60% din vanzari se realizeaza in a doua parte a anului, odata cu sezonalitate: back to school, to office sau perioada sarbatorilor de iarna.

“Se observa o usoara orientare spre titlurile aflate in promotii, cele mai vandute titluri au pretul mediu de 35 lei, iar cosul mediu de consum este de 40 lei”, completeaza CEO-ul Diverta.





Ponderea vanzarilor de carte in functie de domeniu la Diverta.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri