3 / 4

"Produsele handmade care nu exprima si o valoare a executiei vor disparea de pe piata"

Silvia Serban (foto), proprietara concept-store-ului Idelier, crede ca dintotdeauna a existat public pentru produsul handmade. In ultima vreme ele se bucura de mai mare succes pentru ca sunt foart multe manifestatii, targuri, expozitii care le promoveaza, insa ne atrage atentia asupra faptului ca trebuie facuta o diferentiere clara intre handmade-ul de calitate si cel facut doar de dragul acestui concept la moda.

Criza a ajutat foarte multi oameni sa-si descopere si alte calitati decat cele de care erau constienti pana acum. La Idelier promovam lucrari ale unor oameni care, ca si pregatire, nu au nicio legatura cu designul. Acestia au venit cu publicul lor, din zona lor de influenta, astfel incat au putut interactiona cu mai multe zone de exprimare. Si efectul a fost clar cel al unui orizont mai larg in a aprecia si a alege”, spune Serban.

Mai mult decat atat, proprietara Idelier spune ca trebuie sa fii educat in a aprecia un produs handmade de la prima vedere, iar un adevarat scouter de handmade stie sa faca diferenta calitatii astfel ca, la o ciocolata handmade apreciaza gustul si forma imperfecta, in timp ce, la o haina cauta calitatea cusaturii.

In general, cea mai apreciata caracteristica este calitatea executiei, urmata de valoarea pe care o da materialul si tehnica folosita. Un portelan pictat manual este la fel de handmade ca si un colier din Fimo, la fel ca si o pereche de pantofi Matei Corvin. Valoarea obiectului rezultat este deci data de mai multi factori nu doar de o idee, chiar daca e o idee buna”, subliniaza Silvia Serban.

In plus, ea povesteste ca la Idelier multa lume intreaba “ce idei noi ati mai adus” si, fie ca sunt accesorii, fie ca sunt haine sau obiecte deco, acestea sunt probate, pipaite pe toate partile, ca si cum cumparatorul se transforma intr-un CTC-ist, iar calitatea este cea care decide in final.

Atunci cand se refera la diferentele dintre romani si alte popoare din acest punct de vedere, Silvia Serban spune ca toate tarile au traditie in handmade pentru ca toate culturile au mesterii lor artizani. “In ceea ce priveste zona de handmade contemporana insa, ea are publicul ei special care nu cred ca se diferentiaza de la o tara la alta”.

La final, Silvia Serban tine sa sublinieze ca desi consumatorii devin din ce in ce mai educati si exista o cerere din ce in ce mai mare de personalizare, produsele handmade care nu exprima si o valoare a executiei vor disparea de pe piata. “Ele sunt deja inlocuite de mult mai apreciatele vinteage-uri, mai ales daca acestea poarta si o semnatura celebra, intrand deja in zona de unicat”.

Citeste si Cum sa iti personalizezi afacerea: Diferenta intre un magazin si un concept store

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri