2 / 4

Ioana Gorganeanu, MasterCard: Criza si noile tehnologii au crescut importanta conceptelor lui Kotler

Chiar daca este unul dintre pionierii matketingului, ultimii ani marcati de criza financiara globala, schimbarea consumatorilor si noile tehnologii l-au facut pe specialistul american sa fie si mai contemporan.

„In noul context, importanta pe care o au diferentierea si pozitionarea unei companii - concepte promovate de Kotler - nu a scazut, ci dimpotriva, este mult mai mare. Mai mult, fundamentele diferentierii au trebuit reconsiderate, s-au readus in discutie valorile intrinseci ale produselor si serviciilor, modul in care acestea confirma asteptarile consumatorilor si ale utilizatorilor, modul in care confirma, sau nu, legaturile emotionale stabilite prin comunicare”, explica Ioana Gorganeanu, directorul de marketing pentru Romania si regiunea Balcanilor la MasterCard.

Managerul afirma ca principiul lui Kotler care i se pare cel mai important este cel de care isi aduce aminte cel mai des, si anume cel referitor la importanta pe care companiile trebuie sa o acorde clientului.

„Kotler spune ca orice companie trebuie sa treaca de la o abordare bazata pe realizarea produsului la una bazata pe proprietatea clientului asupra produsului. In plus, companiile trebuie sa faca mai mult decat sa-si multumeasca clientii, trebuie sa se asigure ca le asigura o satisfactie mai mare decat reuseste concurenta. Proprietatea clientului asupra marcii devine si mai evidenta acum, in era digitala, cand prin social media clientul poate deveni ambasador voluntar al marcii sau, dimpotriva, denigrator credibil”, declara Gorganeanu.

Managerul MasterCard spune ca daca ar putea l-ar intreba pe profesorul Kotler daca experienta i-a demonstrat vreodata ca vreunul dintre principiile sale poate da gres si cum ori daca vreunul dintre aceste principii a evoluat radical in ultimii ani.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri