2 / 7

Crizele de ieri influenteaza companiile de maine

“Anul 2008 nu va fi un an sabatic”, a declarat Eliza Rogalski, Managing Partner la Rogalski – Grigoriu Public Relations. Potrivit acesteia, criza este cea mai buna scoala de comunicare, ce ar trebuie sa ii invete pe PR-isti cum sa vada oportunitatea intr-o situatie de criza si cum sa se faca ascultati de catre boardul companiei.

Potrivit unui studiu realizat de Rogalski - Grigoriu, la care au participat 98 de jurnalisti din presa centrala, cele mai notabile crize ale anului 2007 au fost “Danone - dioxina” (40% din voturi), “Ernst & Young – Raluca Stroescu” (12%) si “Smithfield – pesta porcina” (10 %). Alte crize retinute de jurnalisti au fost retragerea de pe piata romaneasca a companiei de consultanta imobiliara CBRE, zborurile amanate sau anulate ale companiilor low-cost sau tranzactia Rompetrol – Kazmunaigaz.

65% dintre jurnalistii chestionati considera ca opinia publica din Romania a devenit mai critica, lucru confirmat de jurnalistii de la Evenimentul Zilei, care declara ca multe din investigatiile lor au pornit de la semnalarile unor simpli cetateni.

Anul 2008 va aduce mai multe crize decat 2007, sunt de parere 91% dintre jurnalistii chestionati. Printre factorii declansatori ai crizelor de comunicare se numara evolutia macroeconomica (38% din voturi), greseli ale managementului (33%), greseli ale specialistilor in comunicare (27%) si factorii naturali (2%).

Industriile cele mai predipsuse unor crize de comunicare sunt banking-ul, industria alimentara, piata imobiliara, industria transporturilor aeriene si piata de asigurari si pensii private. La polul opus se afla piata de cosmetice si produse de ingrijire, industria producatoare de masini si telecomul.

“Nu va mai simtiti responsabili de tot ce e rau”, le-a spus Eliza Rogalski PR-istilor prezenti la eveniment. “Dar incercati sa va obtineti locul pe care il meritati – in boardul de conducere al companiei”.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri