3 / 7

2008 – ‘The year of getting real’ in comunicarea cu presa

Abordarea jurnalistilor va deveni mai sofisticata, potrivit specialistilor de la PR Forum. Principalele directii de dezvoltare a relatiilor cu presa sunt accentul pe noile tehnologii, implicarea jurnalistilor in proiectele derulate de companie si oferirea de exclusivitati anumitor oameni din presa.

“Jurnalistii nu sunt impresionati de investitiile companiei, dar sunt impresionati cand ii lasi sa participe”, a spus Loredana Visa (foto), PR Manager Avon Canada. O astfel de abordare a avut si agentia eVenture, care a realizat, impreuna cu trustul de presa BMG, un catalog de arhitectura pentru clientul sau, Bicau. “Daca ai ceva de transmis care depaseste dimensiunea PR-ului, poti deveni partener si furnizor de produse media”, a spus Raluca Antonescu, Managing Partner la eventure.

De asemenea, PR-istii ar trebui sa puna mai mult accent pe tehnologie si pe facilitatile Internetului. 73% din jurnalistii din America de Nord au declarat ca principala lor sursa de informatie sunt blogurile, potrivit Loredanei Visa, de la Avon Canada. Asa ca strategia de PR pe 2008 trebuie sa includa si bloggerii.

Rachad El Jisr, Managing Director al grupului de presa BMG, a prezentat o lista de zece “porunci” pe care PR-istii ar trebui sa le respecte in relatia cu jurnalistii. El Jisr ii sfatuieste pe profesionistii in comunicare sa analizeze cu atentie profilul, valorile editoriale si redactia unei publicatii, sa nu trimita pur si simplu un comunicat de presa, sa nu intrebe cat costa sa apari pe coperta si sa ofere informatii in exclusivitate si acces la diferiti oameni din companiile pe care le reprezinta.

Consultantul media Dan Tudoroiu a facut o scurta analiza a evolutiei principalelor media in ultimii ani, punctand cresterea cotidianelor sportive si a tabloidelor si ponderea pe care o au revistele pentru femei in peisajul mediatic.

Anul 2008 este si anul performantelor masurabile, potrivit Loredanei Visa. Mijloacele de monitorizare si analiza se vor imbunatati si vor deveni mai subtile. “Vom trece de la evaluarea expunerii la evaluarea influentei”, conchide Visa.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri