6 / 7

A doua despartire. Un nou inceput

Vechiul meu vis nascut cu zece ani in urma s-a implinit la inceputul 2006. Reusisem sa demonstrez ce era de demonstrat. Acela a fost momentul de decizie, dar ideea se conturase cu luni inainte. A fost un complex de factori, greu de spus ce a predominat. Poate intuitia ca acel moment istoric este sfarsitul visului si tentatia de a iesi din scena intr-un astfel de moment, poate nevoia de schimbare, poate stressul si oboseala acumulata in atatia ani de goana dupa performanta si nevoia de a echilibra viata personala cu cea profesionala. Am avut si nemultumiri legate de status-quo-ul carierei si neclaritatea perspectivei, de dorinta mea neimplinita de a lucra in alta tara, sau de atmosfera neprincipiala creata de unii colaboratori la un moment dat. Pe scurt, sosise vremea unui bilant personal si a cautarii unor noi orizonturi. Am avut discutii de tatonare cu compania in lunile dinainte, ajungand in final la un acord. O astfel de decizie, dupa aproape noua ani in companie, se ia cu responsabilitate, putand deregla sistemul, si se ia in acord cu compania, nu prin demisie, pentru ca demisia presupune o renuntare la drepturi.

Perioadele Coca-Cola si PepsiCo, diferite ca epoca si continut, au reprezentat pentru mine experiente de viata si profesionale foarte dense. Am avut sansa in primul rand sa acumulez o pregatire complexa, si teoretica si practica, in doua dintre cele mai bune companii din lume in acest sens, lucrand cu echipe multidisciplinare si multiculturale, si cu branduri cunoscute. Am avut sansa sa coordonez lansarea si promovarea a nu mai putin de 38 bauturi racoritoare in Romania si in tarile din jur. Pentru cinci ani consecutivi am avut onoarea de a fi ales de catre breasla, Presedintele Asociatiei Nationale a Bauturilor Racoritoare din Romania. Am primit premii importante de marketing. Am reusit fie si pentru o clipa, sa duc un brand la egalitate cu brandul cel mai cunoscut in lume. Poate un marketer visa mai mult? Eu zic ca da, una din lectiile invatate de fiecare data este ca orice sfarsit este un nou inceput.

Am invatat in ambele situatii, desi in conditii diferite si cu concluzii diferite, valoarea relatiilor umane, a roului echipei in obtinerea unui succes sau dimpotriva in anularea lui. Am invatat ca orice strategie de succes in domeniul FMCG trebuie sa aiba drept centru focal consumatorul, cu perceptiile, dorintele si necesitatile lui, deoarece doar perceptia consumatorului da valoare brandului, de aceea pozitionarea corecta catre acesta este punctul de plecare. Am mai invatat ca deciziile trebuie bazate pe date concrete, analizate cu grija, si mai putin pe pareri personale, desi continui sa cred ca in marketing intuitia, gandirea out-of-the-box si viziunea joaca un rol hotarator si poate face diferenta.

Consultanta in management reprezenta o directie logica in cazul meu, dupa mai bine de 15 ani de experienta dobandita in zona de strategie marketing si vanzari, putand oferi solutii adecvate potentialilor clienti. Pe de alta parte este o directie buna prin prisma obiectivului personal de optimizare a raportului viata profesionala – viata privata. Nu am exclus definitiv posibilitatea intoarcerii in management, inca ma intereseaza doua directii, un job in strainatate, care sa-mi satisfaca necesitatea experientiala a relocarii, sau un challenge solid cu obiective clare de performanta si implicand equity.

In aceasta faza, compania de consultanta IBBL Associates este gandita intr-o structura flexibila, virtuala, atragand resurse (associates) doar cand e nevoie. Obiectul principal de activitate este legat de pietele din aceasta regiune, de FMCG si strategii de marketing si vanzari, de recrutare, training si capability building in aceste domenii. Integrand aceste aspecte, m-am ocupat in ultima vreme si de due diligence pe partea comerciala pentru proiectele unor investitori straini. Website-ul va fi accesibil in curand, veti putea afla de acolo mai multe amanunte despre activitate si despre alte proiecte.

Vorbind de consultanta in management, sunt incantat de varietatea oportunitatilor care apar in domeniu. Clientii mei de pana acum au fost mai ales companii straine interesate in pietele din zona. Am fost cooptat de curand in doua prestigioase retele internationale de experti. Se pare ca munca mea e mai cunoscuta in international decat pe plan local! Probabil este vorba si de importanta deosebita acordata consultantei de catre firmele straine. Dar mi-as dori foarte mult sa lucrez cu companii romanesti care urmaresc performante relevante in piata, si se afla fie la inceputul evolutiei, fie intr-un stadiu care necesita reevaluarea si optimizarea strategiilor de marketing si vanzari pentru a rezista competitiei crescande de dupa aderare, fie in faza extinderii pe alte piete.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri