2 / 6

Comanescu: Ziarele serioase se duc in jos din lipsa de subiecte interesante

“Ultimele cifre BRAT arata că tabloidele au prins mult mai bine pulsul publicului: Libertatea, Click! si Cancan vand 53% din tirajul total al cotidienelor romanesti (851.000 de exemplare). Chiar si atunci cand nu vin cu idei revolutionare, expertii straini sunt crezuti atunci cand spun ca «regele e gol» - fiindca marile probleme ale presei romanesti, de la biasul politic la irelevanta fata de jurnalele televiziunilor de stiri si site-urile de continut, sunt cunoscute. Trebuie insa sa te cheme New York Times ca sa fii crezut de patron cand spui toate acestea si, in plus, daca te cheama New York Times ai si capacitatea de a-ti pune ideile in aplicare mai bine decat romanii”, afirma Iulian Comanescu.

Potrivit acestuia, orice editor local este “dispus” sa incheie astfel de parteneriate cu titluri international, in schimb doar marii proprietari de media au capacitatea financiara de a parafa aceste afaceri.

“E si firesc. Investitorii in media vin din alte zone-imobiliare, petrol, speculatii financiare-si au nevoie de expertiza unui mare grup strain”, adauga Comanescu.

In ceea ce priveste cat de receptiv va fi publicul roman la astfel de parteneriate, consultantul media sustine ca problema consta in deschiderea manifestata de cititorii locali fata de formula jurnalistica rezultata din aceste asocieri.

“Vedem ca astazi ele se manifesta in zone de nisa-cum a fost asocierea Forbes-Adevarul, dar si cand va fi vorba de o colaborare pe sumarul propriu-zis al unui cotidian important, publicul va putea evalua rezultatele. Daca va fi vorba de energie, inteligenta si talent, nu ma indoiesc ca stratul quality al presei romanesti va incepe sa se schimbe. Ziarele serioase se duc in jos nu fiindca publicul se prosteste, ci fiindca au din ce in ce mai putine subiecte interesante”, explica Iulian Comanescu.

Intrebat daca exista posibilitatea unor astfel de asocieri in presa locala, pe parcursul acestui an, Comanescu a precizat ca in presa cotidiana exista cel putin trei titluri cu probleme mari. “E improbabil ca vreun mare investitor sa mai lanseze un cotidian generalist, dar ceea ce exista pe piata trebuie consolidat sau inchis. Bani se mai gasesc destui - deci de ce nu?”.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri