3 / 4

Presa locala, prima victima a crizei financiare

Primul an de criza a lovit puternic in piata romaneasca de media, cea mai afectata fiind presa scrisa, unde titlurile fara sustinere din partea trusturilor au cedat primele.

Ultimele 12 luni au fost extrem de dificile pentru presa locala din Romania. Trusturile de presa au ales sa-si abandoneze publicatiile locale, pentru a se concentra asupra celor mai puternice branduri din portofoliu – ziarele centrale.

Astfel, Publimedia International a renuntat la editiile tiparite ale publicatiilor Humedoreanul, Clujeanul, Bihoreanul, Banateanul si Ieseanul, pastrandu-le exclusiv in varianta online. Asta dupa ce se luase in discutie inchiderea lor definitiva. In urma deciziei, echipa de la Clujeanul a parasit publicatia si si-a infiintat, din fonduri proprii, un saptamanal numit Viata Clujeanului.

Grupul EMI European Media Investment AG, actionar majoritar in Monitorul de Cluj, Monitorul de Sibiu, Monitorul de Medias si Monitorul de Alba, a vandut ziarele catre actionarii minoritari. Decizia a fost influentata de strategia Goldbach Media Group, proprietarul ARBOmedia, de a se concentra cu precadere pe media electronice.

Bugetele de publicitate pentru presa scrisa au scazut, potrivit estimarilor din piata, cu 60-70% in 2009.

Cititi aici care au fost principalele evenimente pe piata de media si publicitate, in ultimul an

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri