2 / 5

Comunicare insuficienta. Increderea, “adjectivul” bancilor

Programul initiat de guvern, cu participarea sectorului privat prin implicarea bancilor comerciale aduce in prim plan si alte neajunsuri din economia autohotna, in special din sistemul financiar, in contextul crizei. Potrivit brokerilor, una din marile carente, care au dus la puternica deteriorare a mediului economic, a fost lipsa de comunicare, unde zic acestia, in general, mai este enorm de mult de facut.

“In primul rand, trebuie sa invatam sa comunicam, daca fiecare vorbeste pentru el si castiga cel mai vocal, acest fapt nu se numeste comunicare. Consider ca unul din aspectele dureroase si nocive din toamna anului trecut a fost exact lipsa comunicarii. Cu exceptia Bancii Centrale prin vocea Guvernatorului, a fost creat un vid de comunicare care evident ca a lasat loc unei inflatii de opinii, pareri si polemici mai mult sau, mai degraba, mai putin avizate”, subliniaza Anca Bidian (foto).

Acest lucru, spune Bidian, a alimentat emotional negativ perceptia populatiei si a mediului economic care apoi s-a intors ca un bumerang catre factorii de decizie si responsabili de gestionare a crizei. “Cineva a spus ca cea mai mare greseala a comunicarii este sa presupui ca a avut loc, iar intr-o criza financiara comunicarea si modul in care ea este facuta este cruciala”, adauga CEO Kiwi Finance.

O alta mare problema, care s-a ridicat in momentul stoparii creditarii si a deteriorarii puternice a economiei nationale a fost increderea in si intre institutiile financiare, solutia in opinia sefei Brokerilor de credite din Romania este atitudinea proactiva. “Daca imi permiteti o licenta lingvistica, increderea este adjectivul bancilor. Stim ca increderea se castiga, nu se cere. Drept urmare, restabilirea increderii trebuie inceputa si consolidata prin toti actorii responsabili de acest lucru: banci, autoritati si media intr-o actiune strategica, unitara si coerenta”, comenteaza Bidian.

“De acesta problema m-am ferit in declaratiile mele, clar este cel mai sensibil aspect si cred ca nu putem identifica una sau mai multe masuri care ar putea duce la restabilirea unui climat de incredere”, adauga la randul sau oficialul DBSol Consutlinga, Liviu Andrei.

Fara decizie responsabila si actiune, spune Bidian, restabilirea increderii nu se va intampla de la sine. “Daca asteptam impersonal “sa se restabileasca increderea” sau “sa se stabilizeze economia” inseamna ca ne declaram neputinciosi in fata unei realitati prin care trecem si care este aceasta perioada de turbulente”, explica Bidian.

“Inca de la inceputul crizei, convingerea mea a fost ca doar institutiile private, prin masurile indraznete si investitii eficiente vor reusi sa readuca economia pe linia de plutire. In acest context, statul ar trebuie sa asigure climatul necesar de stabilitate si sa ajute printr-un pachet legislativ coerent”, subliniaza seful DBSol.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri