2 / 4

Ce ofera o cladire de patrimoniu

Arhitectul Teodor Frolu spune ca a ales o cladire de patrimoniu in devafoarea uneia moderne de birouri pentru ca in Bucuresti nu prea sunt cladiri adevarate de birouri clasa A, aceasta specificatie tinand si de calitatea arhitecturii, precum si de spatiul din jurul cladirii.

“O cladire de patrimoniu inseamna unicat, identitate mult mai puternica. Un monument nu este doar o cladire, are o valoare emotionala sau istorica la nivel de oras ce poate fi valorificata. Un brand puternic este foarte valoros pentru o dezvoltare urbana de calitate”, sustine Frolu.

In opinia sa, Bucurestiul are nevoie de spatii de business pe suprafete mari pe nivel si cu mixuri mult mai variate de functiuni. Constructiile pe loturi mici, asa cum sunt majoritatea dezvoltarilor imobiliare, nu ofera o structura potrivita.

“S-a construit mult, dar, dupa parerea mea, nu adecvat tipului de business actual. Primul dezvoltator ce va veni cu structura integrata va goli foarte multe din cladirile actuale de birouri”, subliniaza arhitectul.

The Ark (foto) are 2.500 mp utili, dintre care 1.500 mp birouri si 1.000 mp spatiu public. Pe segmentul de birouri, mai este liber un spatiu de 250 mp, chiria lunara fiind de circa 18 euro/mp.

“Un element esential pe care l-am avut in vedere in acceptarea chiriasilor a fost de a fi compatibili cu spiritul cladirii si, foarte important, sa aduca o valoare adaugata mediului creativ pe care l-am creat”, explica Teodor Frolu, adaugand ca intretinerea costa 3,5 euro/ luna si include caldura/racire si administrarea spatiilor comune si tehnice.

La parter si subsol, mai este disponibil un spatiu de circa 200 mp. “Ne dorim ca, alaturi de CIAC, atelierul si magazinul Carlei Szabo, Intro design si cafeneaua French Bakery, sa mai gasim ceva complementar din domeniul food sau arts-design. De curand, in curte s-a deschis terasa Musafir, cu specific indian”, mai spune Frolu.

Tragand linie dupa patru ani, el nu stie exact cat de profitabila a fost investitia, in contextul in care cladirea nu a fost valorificata ulterior, insa spune ca nu profitabilitatea a fost scopul final.

“Aceasta constructie nu a fost gandita ca o speculatie imobiliara, ci ca o platforma de dezvoltare a business-urilor noastre. Suntem doua companii implicate in investitie (n.r.: DC Communication si Headvertising), iar profitabilitatea acestei investitii se regaseste in dezvoltarea noastra pe piata, mai ales in contextul actual”, conchide arhitectul.













Inapoi la articol

Setari Cookie-uri