4 / 6

Daciana Paraschiv: Mi-ar fi placut sa existe mai multe proiecte speciale pe site-uri de continut

Daciana Paraschiv, manager al retelei Rol.ro, considera ca vanzarea de publicitate traditionala va avea de suferit in ultimul trimestru din 2012 din cauza directionarii bugetelor alocate publisherilor locali catre Google si Facebook. Acest lucru s-a simtit si in primele trei trimestre din 2012.

“Cred ca bugetele alocate pentru Facebook/Google isi vor mentine trendul crescator. Se compara in continuare CPM -ul si CPC-ul site-urilor de content cu cel obtinut de la Google si Facebook care este evident mai mic. Retele precum Twitter si Pinterest nu au devenit inca foarte eficiente din perspectiva integrarii lor in diferite campanii online in Romania”, considera ea.

In ceea ce priveste trimestrul patru, managerul considera ca el va fi, la fel ca in alti ani, unul imprevizibil. “Au fost ani cand a fost sub asteptari, iar in alti ani s-au realizat proiecte foarte frumoase de sezon. Anul acesta sunt mai rezervata in ceea ce priveste trimestrul patru deoarece sunt clienti care si-au anuntat deja taieri de buget”.

Unul dintre aspectele pozitive ar fi acela ca mediul online a reintrat in atentia investitorilor - vezi tranzactia Emag. “Pe de alta parte, le este din ce in ce mai greu publisherilor sa supravietuiasca: preturile au scazut mult, termenele de plata s-au extins,bugetele pentru pentru Google si Facebook au crescut in defavoarea site-urilor de content din Romania”, mai spune Daciana Paraschiv, careia i-ar fi placut sa existe mai multa deschidere pentru proiecte speciale desfasurate pe site-uri de content.

“Strategiile online ale clientilor s-au orientat foarte mult catre social media, in detrimentul contentului autohton”.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri