5 / 9

Alex Mihaileanu: As organiza cursuri de gramatica

Alex Mihaileanu (aka Subiectiv.ro) nominalizeaza in primul rand pe “cei celebri”.

"As incepe cu zoso.ro, pentru ca Vali urmeaza un model cel putin interesant de blogging. Tendintele de pe-afara, in bloggingul "de sus," se indreapta - de vreun an si ceva, de fapt, dar se perpetueaza - tot mai mult spre zona de "curating content," multe trimiteri catre articole, plus analize publicate pe blog. E cam ceea ce face Vali de ani de zile. Din punctul asta de vedere, a anticipat cu mult inaintea altora un model de media online care functioneaza foarte bine. Al doilea ar fi Vlad Petreanu, pentru scriitura".

Daca nu i-as include pe Vali si pe Vlad, prima nominalizare ar fi dollo.ro, blogul lui Dollores Benezic. E un blog care merita urmarit, considera Mihaileanu, pentru ca reuseste sa trateze foarte bine problemele sociale, imbinind blogging-ul cu jurnalismul. Nota bene: integreaza foarte bine reportajul - o specie pe cale de disparitie in media romaneasca - in articolele ei, subliniaza el.

Al doilea blog ar fi unapezi.ro, deloc "incipient," totusi, al lui Dragos Novac.

Un al treilea blog - iarasi, deloc in faza de inceput - e nwradu.ro, al lui Radu Dumitru.

Ce as vrea sa se schimbe in blogosfera?


As organiza o serie de cursuri de gramatica a limbii romane. Apoi, i-as trimite pe foarte multi dintre cei care scriu bine la niste traininguri de dezvoltare personala, din cauza ca ne cam lipseste consecventa, putem sa scriem mult si bine (la propriu,) dar scriem doar din an in Pasti.

As spune acelasi lucru pe care-l zic in fiecare an: as vrea mai multe bloguri pe nise dedicate si inca neexploatate, doar ca aici apare un paradox: ca sa dezvolti o nisa, incepi de jos si muncesti foarte mult, o munca, de cele mai multe ori, neplatita. Ca sa faci bani, trebuie sa ai trafic, doar ca tocmai aici e buba: nisa inseamna si trafic mic, in care, in general, nu se investeste. Si aici nu mai tine de schimbarea blogosferei, ci si de educarea advertiserilor.

O alta chestiune, care priveste blogosfera indirect, este ca oamenii de comunicare (si agentii, dar si companii) trebuie sa constientizeze diferenta dintre un influencer si un blogger "la moda", care produce mai multa cantitate si mai putina calitate. "Spre exemplu, eu nu pot intelege de ce sint investiti bani in campanii pe bloguri in care sapte din zece articole sint advertoriale, din simplul motiv ca nu inteleg ce valoare aduce blogul acela cititorilor", se intreaba Mihaileanu.

Publicul nu iarta, ci sanctioneaza. Pe de o parte, prin parasirea blogului sau, mai rau, prin urmarirea lui dintr-o rutina, in speranta ca se va produce, la un moment dat, ceva, un declic, si ca autorul va scrie din nou - insa nu va duce mesajul ori recomandarea (platita sau nu) mai departe, deci nu va actiona ori reactiona in nici un fel. Pe de alta parte, valoarea mesajului comercial, indiferent cit de mult ar crede autorul in mesaj, se apropie vertiginos de zero. Reactia logica a cititorului este: "acest blog nu-mi aduce nimic, deci nici nu-mi pasa ce promoveaza." Neconstientizarea acestei diferente echivaleaza, de multe ori, cu pierderea increderii oamenilor de comunicare in acest mediu: "daca ala, cunoscut, n-a livrat, inseamna ca nu livreaza nici ceilalti, deci hai pe facebook."

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri