1 / 7

Plata online pentru stiri, in crestere

Studiul a luat in calcul Marea Britanie, SUA, Germania, Franta, Italia, Spania, Brazilia, Japonia si Danemarca dar este, fara indoiala, relevant si pentru Romania.

Sondajul reliefeaza ca revolutia digitala si platformele multiple nu sunt similare in toate zonele si tarile. Ce se intampla in SUA nu are loc neaparat in Europa. Geografia, cultura si politicile guvernamentale joaca roluri importante. Germania si Franta de exemplu sunt inca tari considerate traditionaliste in ceea ce priveste jurnalismul.

Din ce in ce mai multi oameni spun ca au platit pentru stiri digitale in ultimele zece luni si, pentru prima oara, studiul are date despre tipurile si frecventa platilor digitale. Brandurile traditionale continua sa atraga cele mai mari audiente online si increderea in brandurile de stiri ramane esentiala atat pentru cei tineri cat si pentru cei varstnici.

In timp ce 50% dintre utilizatorii globali chestionati au spus ca au cumparat un ziar printat in ultima saptamana, doar 5% au spus ca au platit pentru stiri digitale in aceeasi perioada de timp. Acest lucru se datoreste in primul rand din cauza faptului ca mare parte din ziarele online nu taxeaza pentru stiri – acest lucru se schimba insa rapid.

De la ultimul sondaj, a fost remarcata o crestere importanta in numarul respondentilor ce platesc pentru stiri online. In Marea Britanie, ponderea a crescut cu 5 puncte procentuale, pana la 9%, in Franta a crescut cu 5 pp, pana la 13% si in SUA cu 3 pp, pana la 12%.


In SUA, utilizatorii de tablete si smartphone-uri sunt mai inclinati sa plateasca pentru stiri online. Acelasi impact nu se regaseste in Marea Britanie, unde ecosistemul din jurul stirilor platite este mai putin dezvoltat si exista un numar ridicat de aplicatii de calitate superioara pentru citit stiri.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri