11 / 12

Intrarea super/hypermarket-urilor si a playerilor traditionali in zona de online va continua accelererat in 2014

eMag.ro, nota 7:


Apreciez ca foarte benefica intrarea lor in retailul online, totusi nu cred ca viteza cu care se vor dezvolta va fi foarte mare. Noi vedem aici doar oportunitate, ei vad oportunitate combinata cu amenintare pentru modelul traditional.

FiT Distribution, nota 8:


Intrarea va continua cu siguranta, ramane de vazut totusi cu ce impact la nivelul consumatorilor. Sa nu uitam ca retelele de retail modern au facut investitii uriase in comertul traditional (spatii, angajati, amenajari, stocuri de marfa) iar acum, daca vor pune accent pe vanzari online, risca sa isi canibalizeze propriile vanzari si sa isi faca redundante propriile spatii comerciale traditionale. Acest fenomen este foarte vizibil in piete mai mature, ca cele din Statele Unite sau Marea Britanie, unde numerosi retailer traditionali au micsorat semnificativ spatiile de retail traditional (sau unii chiar au renuntat la modelul lor traditional de business) pe masura ce comertul online s-a dezvoltat pe aceste piete.

EvoMag.ro, nota 10:


Este o tendinta care s-a manifestat din plin in 2013 si anul trecut. Sunt de parere ca este doar inceputul si ca in viitorul apropiat vom apela la zona online pentru a comanda orice. Mai mult, intrarea super/hypermarket-urilor in zona de online va educa piata, va educa oamenii care nu au cumparat niciodata pe internet. Si, prin urmare, este un lucru care ne ajuta si pe noi. De altfel, clientii super/hypermarket-urilor sunt cei care nu au cumparat aproape niciodata online.

MagazinulTau.ro, nota 9:


International, toti cei amintiti au dezvoltat divizii online. Este clar ca vor avea si aici ecou in piata de ecommerce.

QuickMobile.ro, nota 9:


Acesta a fost un pas important al retailerilor de tip hypermarket si cred ca va fi considerat o reteta de succes, asa ca ne asteptam la din ce in ce mai multe astfel de treceri ale business-urilor offline in online.

PCGarage.ro, nota 8:


Cu certitudine in 2014 vom mai auzi si de alti jucatori mari din zona hypermarketurilor care doresc sa se alature zonei eCom. Mai mult din zona produselor alimentare deoarece ei beneficiaza deja de un avantaj: oamenii le cunosc produsele din magazinele traditionale. Relativ dificil pentru acesti jucatori va fi sa creeze o cerere pe produsele alimentare comercializate exclusiv online.

Cel.ro, nota 10:


Chiar daca vor intra nu privim acest lucru ca pe o amenintare, know-how-ul pe partea de online al acestor jucatori fiind redus.

ContentSpeed.ro, nota 6:


Dat fiind profilul produselor este probabil sa se mai produca una-doua intrari ale supermarket-urilor in zona online si aici cred ca putem vorbi fara retinere de Penny si de Auchan. Nu va fi accelerata incursiunea in comertul online pentru toate supermarketurile din Romania pentru ca la nivel de grup nu sunt magazine online in tarile de bastina si regula spune ca mai intai se testeaza conceptul in tara de origine si ulterior se propaga. De asemenea, nu credem ca se va testa conceptul ecommerce in Romania pentru ca vorbim despre o piata in dezvoltare iar focusul in online se duce cu precadere in zona electro-it, fashion si anvelope. Va trebui sa vedem ce se intampla in zona food cu livrarea pentru ca, de fapt, aici este provocarea. Daca hypermarket-urile opteaza pentru click&collect, asa cum a procedat cora, atunci consumatorii se vor opri la supermarket doar pentru a-si ridica produsele. Pana acum, conceptul food online a fost folosit pentru servicii de catering si pentru comercializarea in regim B2B.


Cu siguranta vor intra in online asa cum se cuvine si jucatorii traditionali cu notorietate in Romania. Vor intra mai repede cei care sunt in sistem de franciza sau pe cont propriu pentru au o libertate mai mare. Mai dificil va fi pentru cei care sunt deja in online in alte tari din simplul motiv ca trebuie armonizata politica comerciala de pe site-ul international cu cel de pe piata locala.

Koyos.ro, nota 9:


Super si hypermarket-urile sunt deja prezente in online, altele au planuri declarate sa se adreseze clientilor si prin intermediul comertului online

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri