Sunt convins de aceasta crestere, avantajele modelului de business devin din ce in ce mai clare pentru client: pret mai bun, gama mai mare de produse, servicii mai bune.
Cred ca vom vedea o crestere mai accentuata in 2014, deoarece multe verticale de e-commerce abia incep sa se dezvolte (food, fmcg, fashion, etc.), ceea ce va da o componenta suplimentara cresterii organice din ecommerce (care se va manifesta in continuare in domeniile deja mature, cum ar fi IT-ul).
Estimez pentru 2014 o crestere a pietei de comert electronic cu aproximativ 10%, sub avansul inregistrat anul acesta, din cauza puterii de cumparare a romanilor care, din pacate, va continua sa se diminueze si anul viitor.
Speram cu totii ca trendul este pozitiv.
Cred ca ponderea din ce in ce mai mare a smartphone-urilor are un impact pozitiv asupra dezvoltarii pietei de eCommerce/mCommerce si ca, odata cu cresterea acestei ponderi, vom vedea o expansiune a acestei piete.
Increderea clientului final in comertul electronic este inca o reduta ce trebuie cucerita. Pastrand trendul ultimilor 2 ani, cu certitudine anul 2014 va aduce cu sine un ritm mai accelerat in zona de eCommerce.
Nu vad de ce s-ar intampla acest lucru. Chiar daca numarul de dispozitive mobile va creste in continuare, numarul de comenzi care se realizeaza de pe acestea nu este semnificativ.
Desi nu exista inca statistici pentru a evalua evolutia completa la nivelul anului 2013, intrarea pe piata a hypermarket-urilor si noile masuri legislative pentru platile online vor favoriza o evolutie si mai rapida decat pana acum. Consumatorii vor incepe sa aiba din ce in ce mai mare incredere in platile online si credem ca acesta va fi drive-ul pentru accelerarea retail-ului online.
In 2014 ne asteptam la un ritm de crestere la fel de accelerat ca in 2013.