Nu as spune mai dificil, a fost diferit. Pentru noi, 2012 a fost un an in care am pus baza noului eMAG prin atragerea Naspers ca si partener, iar 2013 a fost un an al constructiei, cu investii mari in dezvoltarea sistemelor IT, logistica, oameni si brand.
Da, a fost un an mai dificil, in principal din cauza blocajelor financiare pe supply-chain, in zona privata, ca si din cauza accesului ingreunat al companiilor la creditare bancara.
2013 a fost un an mai dificil, in principal pentru ca s-a intensificat concurenta, iar puterea de cumparare a scazut. Anul acesta am muncit mai mult pentu a ajunge la rezultate pe care le atingeam in trecut cu mai putin efort.
2013 a fost cel mai bun an de la 2008 incoace.
Consider ca, analizand fenomenul Black Friday, obtinem niste raspunsuri despre dinamica pietei. In plus, in Romania inca ne mai confruntam cu neincrederea cumparatorului in tranzactiile online, ceea ce-l determina sa opteze pentru efectuarea platii la livrare.
2013 a fost un an al dezvoltarii din punct de vedere logistic si arhitectura site. Toate proiectele care au tinut de aceste doua subiecte au fost prioritizate in detrimentrul altora.
In afara de anomalia din lunile de vara nu am sesizat diferente semnificative fata de 2012.
A fost un an in care s-au testat concepte, in care s-a evaluat piata si in care se creaza reperele pentru anticiparea tendintelor de consum. Comparativ cu 2012, cu siguranta a fost mai bun decat 2013 pentru ca a fost un an in care s-a experimentat si mai mult conceptul ecommerce atat de retaileri cat si de consumatori. Credem insa ca anul 2013 va ramane in istorie ca fiind anul marilor decizii.
2013 a fost un an mai bun pentru online decat 2012. Avem si un termen de comparatie: Black Friday. Anul acesta deja au fost de doua ori mai multi consumatori care au cumparat online decat anul trecut. Credem ca increderea fata de comertul online a crescut si depinde de principalii jucatori sa se mentina la nivelul asteptarilor.