Unul dintre primii pasi spre evolutia sistemului de mesagerie online a fost facut de Microsoft, prin lansarea Windows Live Messnger, serviciu care a prins foarte bine in randul utilizatorilor din SUA, dar care nu a avut un impact atat de mare pe piata europeana, cu atat mai putin in Romania.
Pe 9 martie 1998 aparea insa programul Yahoo Messenger, care insa a devenit mai popular abia in perioada anilor 2002 – 2005. Serviciul de mesagerie online a luat treptat locul mIRC, mai ales datorita interfatei moderne pe care o afisa, dar si a aparitiei “emoticoanelor” care au revolutionat industria de profil.
Este practic momentul in care intregul sistem de comunicare online s-a schimbat, iar treptat si obiceiul de comunicare al tinerilor, mai ales, a capatat noi obiceiuri. Au urmat ore in sir de sedere in fata calculatorului, in contextul in care serviciile de Internet isi faceau loc in casele a tot mai multor romani.
Este si momentul in care apar retelele de cartier in tara noastra, cu servicii de Internet mai accesibile si foarte rapide pentru acea perioada, ceea ce a incurajat trendul pozitiv al serviciului de comunicare.