4 / 5

WhatsApp si Facebook: schimbarea la fata a chat-ului online. Cum arata azi comunicarea virtuala

Aparut pentru prima data in anul 2009, din ideea a doi fosti angajati ai Yahoo!, WhatsApp a profitat de valul cresterii numarului de utilizatori de smartphone-uri la nivel global, devenind intr-un timp record cel mai popular serviciu de chat online.


WhatsApp a fost vazut deopotriva cu ochi buni, dar a atras si multe critici de-a lungul timpului – cert este ca succesul WhatsApp a avut rasunet mai ales in randul gigantilor Internetului care au “curtat” compania cu numai 50 de angajati vreme de mai multi ani. Google a fost poate una dintre cele mai interesate companii de achizitionarea serviciului WhatsApp, insa in luna februarie a anului trecut Facebook, cea mai mare retea de socializare din lume, a cumparat serviciul WhatsApp, in schimbul uriasei sume de 19 miliarde de dolari, un pret mult mai mare decat cel oferit de catre concurentii de la Google.


Conform informatiilor disponibile pentru finalul anului trecut, aplicatia WhatsApp pentru terminalele mobile era folosita de peste 600 de milioane de utilizatori, urmat de serviciul chinezesc de comunicare WeChat, cu peste 450 de milioane, Viber (cu peste 200 de milioane de utilizatori) sau LINE, serviciu japonez de comunicare, cu peste 170 de milioane de utilizatori activi.


O data cu achizitia WhatsApp de catre Facebook a inceput si o tranzitie a retelei de socializare si o integrare mai buna cu propria aplicatie de comunicare Facebook Messenger, iar WhatsApp a adus, in premiera, posibilitatea utilizatorilor de a accesa serviciul de comunicare chiar din fata calculatorului, transpunand astfel posibilitatea celor care folosesc des serviciul WhatsApp sa il acceseze si din fata calculatorului si sa beneficieze de facilitati similare.


Intrebarea fireasca ce urmeaza sa se puna este: incotro merge si unde va ajunge comunicarea online? Cine sau ce va aduce viitorul in comunicarea pe Internet?

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri