3 / 4

Leadership pe timp de criza

Training-ul reprezinta un lux pentru multe companii mari in vremurile actuale, este de parere Bagnola. "Traim intr-o economie emotionala. Nu suntem izolati unul de celalalt, ceea ce se intampla intr-o tara poate afecta mersul lucrurilor in alt stat in momentul urmator", afirma el.

Din cauza crizei economice este posibil ca, in acest an, cererea serviciilor lui Bagnola, si in general a serviciilor de acest tip sa scada. "Insa nu va scadea foarte mult, pentru ca oamenii au nevoie de sfaturi, cu atat mai mult in aceasta perioada", spune el.

Jim Bagnola face aproximativ jumatate de milion de dolari anual din training-urile si workshop-urile pe care le sustine. Acesta a inceput in urma cu multi ani propria afacere si este senior partner al firmei de consultanta The Leadership Group. De asemenea, este membru al Western Management Development Center si al National Speakers Association si a fost desemnat unul dintre cei mai bine cotati oratori din America de Nord.

Conform Leadership Gurus International, el face parte din top 30 speakeri internationali in leadership, alaturi de John C. Maxwell, Tom Peters sau Stephen Covey.

Pentru a face fata situatiei actuale este nevoie ca oamenii sa se reinventeze, sa-si recalculeze prioritatile si sa ia cele mai bune decizii, folosind cele mai ieftine metode, spune Bagnola.

Sfatul pe care il da acesta antreprenorilor romani care vor sa atinga statutul de lideri si, in acelasi timp, de buni manageri este acela sa aiba grija cum cheltuie banii altora. "Daca nu au nevoie de un spatiu mai mare de lucru, atunci eu zic sa lucreze de acasa, iar daca au nevoie de o masina, sa nu isi cumpere cele mai noi modele, ci, mai degraba, sa-si ia unele la mana a doua. Cuvantul de ordine in acest moment este chibzuinta".

Un lucru care le lipseste antreprenorilor romani este time managementul, considera el. "Multi dintre antreprenorii romani lucreaza prea multe ore pe zi si, din acest motiv, si angajatii lor sunt obligati sa faca acelasi lucru. Pentru ca acestia nu au incredere in proprii angajati, evita sa delege alte persoane care sa faca anumite activitati daca ei nu au timp pentru asta", mai spune Bagnola.

Jim Bagnola vine in Romania de zece ani. De atunci si pana acum, lucrurile s-au schimbat total, marturiseste el, infrastructura s-a dezvoltat, orasele s-au schimbat, sunt mai curate, iar aerul comunist specific inca anilor '90 a fost inlocuit de izul democratiei. Referitor la unele din conceptele pe care le "propovaduieste" clientilor sai, cel de customer service nu exista acum zece ani in Romania: "Astazi, romanii inca se mai lupta cu acest concept. Dar pana si in Statele Unite exista companii unde nu s-a auzit de acest lucru…", incheie liderul.

Unul din cele mai importante momente ale carierei sale a fost atunci cand a trebuit sa tina un training in fata unor oameni de stat. Era cel mai tanar si avea cea mai putina experienta intre cei care erau prezenti si sustineau discursuri in fata persoanelor respective. Chiar daca publicul era format in majoritate din persoane in varsta, Bagnola a fost apreciat ca fiind cel mai bun speaker al conferintei.

In urmatorii ani, Leadership Gurul se vede facand exact acelasi lucru, iar motivul este simplu - ii place. Printre planurile de viitor pe care le are se numara si terminarea unei carti pe care a inceput sa o scrie intre calatoriile sale.

Foto: Silviu Voicila

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri