2 / 4

Criza financiara nu afecteaza industria magazinelor de tip drugstore

Compania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de circa 6 milioane euro, in crestere cu 47% fata de anul precedent. Anual, New Life a cunoscut cresteri peste nivelul mediu, de aproximativ 25-40% la fiecare magazin, iar in acest an estimeaza mentinerea trendului de dezvoltare. Totusi, in functie de fluctuatiile mediului economic, este prognozata si o usoara reducere a cifrei de afaceri.

Criza financiara nu a afectat foarte mult industria din care face parte si reteaua grupului israelian. “Clientii nostri analizeaza mai mult ofertele inainte sa ia decizia de cumparare, balanta calitate - pret cantarind mai greu. In plus, se observa o reorientare a clientilor spre produse de calitate la preturi bune. Aceasta situatie creeaza o competitie mai acerba intre comercianti. Insa acest lucru nu ne sperie, din contra, ne motiveaza si mai mult”.

Din ianuarie 2009, se observa o scadere a vanzarilor companiei. Potrivit reprezentantilor New Life, acestea au coborat din cauza mai multor factori – celor sezonieri (inerenti acestui tip de business), celor care tin de partenerii de afaceri, dar si tendintelor de restrangere temporara a cosului de cumparaturi per client, dat fiind climatul economic actual.

Pentru o afacere de acest tip, varful de sezon este insa in a doua parte a anului, sustin oficialii companiei.

Produsele New Life Drugstores cel mai bine vandute la cel mai mic cost de achizitie au fost cele de igiena corporala – 10% din vanzari – iar dintre produsele cu cost de achizitie ridicat au fost dermatocosmeticele, acestea reprezentand 20% din vanzarile companiei anul trecut.

Cele mai ieftine produse comercializate de lantul de magazine drugstore New Life in cadrul departamentului farmaceutic sunt produsele naturiste, iar cele mai scumpe – tratamentele bolilor specifice si produselor dermatocosmetice. In randul produselor de larg consum, cele mai scumpe produse sunt cele de tip home spa si produsele cu ingrediente naturale. La fel, apele de toaleta si parfumurile apartinand caselor exclusiviste se numara printre produsele care costa cel mai mult in reteaua New Life.

Insa ceea ce genereaza cele mai mari vanzari in cadrul magazinelor prezente pe plan local sunt de departe produsele de igiena si intretinere corporala, precum si medicamentele sau suplimentii nutritivi.

In plus, in urma analizei vanzarilor, s-a constatat faptul ca produsele de cosmetica si parfumerie atrag 39% din vanzarile totale ale companiei, cele de larg consum reprezinta 29%, iar cele farmaceutice – 32% din afacerile inregistrate de reteaua de magazine.

In momentul de fata, New Life Drugstores cauta oportunitati de asociere si colaborare cu alte companii sau investitori interesati de acest concept nou pe piata din Romania. Mai mult, acestia au primit deja cateva oferte de achizitie sau colaborare, au spus reprezentantii companiei.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri