Businessul Aqurate a fost lansat în 2019 de către Vlad Marincaș, Tudor Goicea, Lisardo Erman și Raul Mazilu și a atras până în prezent finanțări de 500.000 de euro. Dacă ar fi să descriem pe scurt ce face Aqurate, am putea spune că pune la treabă datele comerciantului online despre comportamentul clientului pentru a-i recomanda produsul potrivit, la momentul potrivit.

Ultimele dezvoltări permit magazinelor online să vină peste munca depusă de algoritmii Aqurate pentru a extinde procesul de personalizare.

„Le oferim clienților posibilitatea de a interveni cu know-how-ul de business pe care-l au. De exemplu, poate anumite branduri sau categorii ar trebui să apară mai în față sau personalizarea poate avea legătură cu campaniile pe care le derulează și obiectivele de business pe care le au”, precizează Vlad Marincaș pentru wall-street.ro.

La finalul anului 2024, Aqurate a depășit 3,84 de milioane de comenzi procesate prin magazinele online ce folosesc algoritmul său de AI. Printre clienții companiei se numără Doraly, evoMag, Librex, Neakaisa, PC Garage sau TheHome.

În ceea ce privește rezultatele aduse de implementarea soluției, un exemplu prezentat este cel al Librex. Reprezentanții companiei precizează că 5.000 de cărți au fost vândute în perioada 4 febraurie și 4 martie prin intermediul AI-ului pe care l-au dezvoltat.

Pași în direcția unei noi runde de finanțare și extinderea în Grecia

Aqurate a atras până în acest moment finanțări în valoare de 500.000 de euro, iar planurile sunt ca, până la jumătatea anului 2025 să ridice o nouă rundă de finanțare, care ar trebui să fie undeva la 2 milioane de euro.

„Avem nevoie de mai multe resurse dacă vrem să creștem accelerat. Ne calculăm pașii astfel încât să fim în cea mai bună poziție pentru a ridica runda viitoare”, precizează Vlad Marincaș pentru wall-street.ro.

Internaționalizarea este un obiectiv pe care echipa și l-a asumat încă de la runda anterioară. Pași au făcut în această direcție, iar după extinderea în Germania urmează Grecia. Un alt obiectiv important ține de dezvoltarea soluției și implementarea ei la clienți în așa fel încât să ajungă la nivelul în care algoritmii pot oferi recomandări clientului pe tot parcursul experienței de cumpărare.

”Este un obiectiv complex care trebuie făcut pas cu pas. Am pornit motoarele, punem primele cărămizi la construcție și prin prisma a ce dezvoltăm ajungem încet încet în punctul în care putem spune că avem mai multe situații în care venim cu recomandări”, explică Vlad Marincaș.

Sursa foto: MUNGKHOOD STUDIO / Shutterstock.com