Mădălina Stănescu consideră că anul 2020 a fost unul în care am văzut că aproape orice poate fi vândut online. Important pentru comercianți, consideră ea, este să înțeleagă faptul că utilizatorul trebuie să aibă un parcurs simplu din momentul când un produs îi atrage atenția și până la momentul în care finalizează comanda.

”Pe scurt, 2020 a fost un an-extemporal, care ne-a pus pe toți la încercare. Mai mult decât atât, am învățat să folosim mediul online în favoarea noastră, ceea ce pentru noi, la Optimized, a însemnat o muncă intensă”, povestește Mădălina Stănescu.

Citește și Silvia Ionescu, Banca Transilvania: Plata în rate rămâne în continuare o metodă preferată de români

Anul 2020 a însemnat pentru Optimized o creștere a echipei, dublarea cifrei de afaceri și mărirea portofoliului cu branduri din segmentul e-commerce și servicii. În 2021, Mădălina Stănescu precizează că se va concentra pe extinderea echipei de specialiști și perfecționarea acestora în platformelor PPC(pay per click) prin traininguri avansate.

”De asemenea, vom investi în zona de analiză de date pentru clienții noștri astfel încât să putem eficientiza campaniile în funcție de comportamentul utilizatorilor pe site, recurența acestora etc. Vom continua și investiția în proiectele de educație digitală pentru antreprenorii locali”, precizează Mădălina Stănescu.

Citește și Românii de la Frisbo se extind în cinci noi țări

Anul 2021 vine cu creșterea zonei de marketplace?

Reprezentanta Optimized crede că în următorarea perioadă va exista o creștere în zona de marketplace, unde micii comercianți își vor lista produsele odată cu listarea pe propriile platforme.

”În acest context, va fi remarcată o creștere a interesului atât pentru platforme de e-commerce mai performante, optimizate pentru achiziții de pe mobil și web, cât și pentru soluții de automatizare și fulfillment”, precizează fondatorea Optimized.

Aceasta punctează și ideea privind continuarea în 2021 a două tendințe esențiale care au conturat industria anul trecut, respectiv cererea pentru o gamă mai largă de produse din parte utilizatorilor finali și îmbinarea prezenței online cu cea offline a comercianților.

”Comunicarea omnichannel devine tot mai prezentă”, este de părere Mădălina Stănescu.

Categorii care au crescut în 2020 și tendința se va menține în 2021

Alimentele și produsele de igienă personală sau de casă au fost două categorii vedetă anul acesta. Totodată, în 2020, a crescut considerabil cererea pentru echipamente, accesorii și cursuri în zona de fitness și cooking. Optimized a remarcat și un interes tot mai mare pentru produse din zona home & deco. Interesul consumatorilor de a investi bani în creșterea confortului de acasă se va menține la cote însemnate și anul viitor.

Citește și eMAG lansează eMAG Ventures: ce afaceri pot primi investiții de la retailerul online

În ceea ce privește adaptarea pieței, condițiile din 2020 au dus la o cerință nouă: apel video pentru a interacționa cu un reprezentant al magazinului sau pentru a verifica produsul. Această opțiune și-a dovedit utilitatea anul acesta, dar poate fi dezvoltată și pentru viitor. Opțiunea de a iniția un apel video poate fi integrată cu ușurință atât în platforma web a comerciantului, cât și în aplicație (dacă există). Totodată, pot fi folosite platforme deja consacrate, ca Zoom, Meet sau WhatsApp.

În acest context, comercianții pot lua în calcul evenimentele online de tip livestream pentru a-și face cunoscute noile game de produse, pentru a prezenta anumite produse sau pentru a interacționa direct cu clienții. Acest instrument se poate dovedi foarte util mai ales comercianților care au deja un showroom și au nevoie să-l mute în mediul online. Totodată, în zona home & deco, poate fi dezvoltat și ca un instrument prin care consumatorii să descopere noi idei de-a folosi produsele.