Motorul de căutare Google este mult mai prietenos cu un website optimizat corect din punct de vedere SEO, poziționându-l pe acesta în primele rezultate ale căutărilor noastre pe Internet. Însă, optimizarea SEO reprezintă un proces continuu pe care website-urile trebuie să-l deruleze pentru a reuși să respecte ”regulile jocului” stabilite de către algoritmii Google.

”Anul 2021 se arată a fi unul interesant și foarte activ. Vedem mișcări făcute de Google pe toate cele trei zone, tehnică, de conținut și cea de autoritate”, explică fondatorul Five Elements Digital (FOTO).

Pe zona tehnică, acesta explică faptul că Google a definitivat schimbarea majoră în ceea ce privește importanța versiunii mobile a unui website.

”Efectiv, Google vine și se uită la toate site-urile din punct de vedere mobile, ignorând aproape complet versiunea de desktop. Astfel, ce nu arătăm pe versiune de mobile, nu va fi luat în considerare de Google”, precizează Heringhaus care atrage atenția că sunt multe companii care, încă își desenează noul site începând cu varianta de desktop a acestuia, strategie pe care o consideră greșită.

Tot pe zona tehnică, Heringhaus spune că Google e mult mai atent în ceea ce privește viteza de încărcare a site-urilor, noul concept ghidându-se după răspunsul la următoarele întrebări:

  • Cât de rapid se încarcă pagina?
  • Cât de rapid devine interactivă pentru utilizator?
  • Cât de stabilă este pagina?

”Înainte, aveam conceptul de Page Speed în care dacă o pagină se încărca mai încet decât 80% site-urile concurente, nu prea șitiai dacă e relevant. Poate avea mai mult conținut decât celelalte site-uri, mai multe poze sau clipuri video, poate la ceilalți concurenți se încărca la fel de încet ca la tine și nu era foarte relevant. Dar, având în vedere cum este definit acum acest element, se uită pur și simplu la cât de rapid văd utilizatorii ceva și cât de rapid pot interacționa cu site-ul”, explică reprezentantul Five Elements Digital.

Urmărește emisiune în link-ul de mai jos pentru a afla care sunt principalele schimbări aduse de Google în zona de SEO. Poți aprecia pagina ecomTEAM AICI pentru a fi notificat de fiecare dată când publicăm emisiunile eCommerce Monday.

Steffen Heringhaus cosnideră că SEO a devenit un canal mai atractiv și profitabil. În acest context, five elements digital estimează o creștere cu până la 50% pe zona SEO în 2021.

Sursa foto: De la PK Studio / Shutterstock.com