„În ultimii ani a început să se dezvolte tot mai mult tehnologia în zona de marketing digital și au apărut foarte multe instrumente care funcționează pe modele predictive, machine learning și AI. De curând, internetul este plin de știri despre OpenAI, care poate face deja multe lucruri în mod dinamic, automat și corect pentru zona de marketing. Poate scrie texte, emailuri, articole, anunțuri și multe altele. Pentru 2023 vom vedea din ce în ce mai multă inteligență artificială în taskurile zilnice pe care le face o agenție de marketing”, precizează Daniel Slăvenie, CEO&Partner Limitless Agency într-un interviu acordat wall-street.ro.

În 2023, reprezentantul agenției consideră că pentru a avea succes, o companie care face marketing online are nevoie să fie prezentă pe mai multe canale. Nu crede neapărat într-un mix câștigător, ci mai degrabă într-un mix care funcționează de la caz la caz.

„Există companii la care merge foarte bine Tik Tok sau Facebook, pe când pentru altele nu funcționează. Platformele folosite de agenția noastră pentru promovarea afacerilor online sunt alese în funcție de unde se regăsește cel mai mult audiența clienților noștri, însă avem o abordare multichannel. Un client, înainte să facă o cumpărătură online, de obicei interacționează cu mai multe canale.”, explică Slăvenie.

Cum vor evolua costurile de promovare în 2023 și care sunt bunele practici la care trebuie să se uite afacerile

Acesta se așteaptă la creșteri de CPC-uri(cost per click) și în 2023, dar și la creșteri ale costurilor privind zona de SEO, marcând o evoluție normală care poate fi observată în ultimii ani.

”Există anumite platforme astăzi cu CPC-uri mici, cum erau la Google și la Facebook acum mulți ani. Se pot folosi acele platforme pentru a aduce utilizatori noi pe site și pentru a crește audiențele. Bugetele de SEO vor fi și ele în creștere pentru că va fi nevoie o acoperire a ceea ce se întâmplă în economia actuală. În același timp piața competitivă din România și nevoia de surse de trafic sustenabile ar trebui să fie prioritare pentru antreprenorii români”, adaugă reprezentantul Limitless Agency.

Pentru a profita cât mai mult de bugetele investite în promovare, businessurile trebuie să urmeze un set de bune practici. Slăvenie aduce în discuție, pentru început, un business plan și obiective setate pentru cel puțin 12 luni, obiective ce mai apoi sunt împărțite pe trimestre pentru ca agenția să poată face un plan de acțiune pentru îndepliniera lor.

„În funcție de obiectivele setate noi putem afla bugetul de care este nevoie pentru atingerea lor și putem ști care sunt platformele potritivite de promovare. Antreprenorii au nevoie să ia decizii cât mai rapid, într-o piață care se schimbă de pe o zi pe alta, iar noi venim cu rapoarte avansate și ușor de înțeles pentru ca ei să poată lua decizii de business în timp real. Considerăm că este nevoie de o adaptare la schimbări. De exemplu, pentru un obiectiv setat poate în a doua lună, este nevoie de o nouă politică de prețuri, pentru că observăm din rapoarte că acele produse nu se mai vând ca înainte, pentru că o parte din competiție are prețuri mai mici”, explică reprezentantul agenției.

Cum a modelat anul 2022 clientul român și cum arată acesta în 2023

Slăvenie consideră că e-commerce-ul a suferit o scădere ușoară în prima jumătate a anului trecut, aproximativ 3%, pe când din statistici retailul a crescut cu 22% în aceeași perioadă. În ceea ce privește consumatorul, acesta este influențat direct de orice se întâmplă în piață și de toate evenimentele care se întâmplă la nivel european sau global.

În 2023, este posibil ca românii să fie mai chibzuiți și mai atenți la ceea ce cumpără și la cât cumpără, rezultând astfel cumpărături din impuls mai puține față de anii trecuți și un consumator care analizează foarte bine prețurile înainte de achiziție.

„De aceea, campaniile de reduceri funcționează bine când reducerile sunt reale și corecte, pentru că utilizatorii știu prețurile bine. Ce înseamnă asta pentru antreprenori? Produs bun la un preț corect”, concluzionează CEO-ul Limitless Agency.

Sursa foto: Limitless Agency