În octombrie 2022, Innoship anunța o nouă rundă de finanțare prin care intra într-un parteneriat strategic cu grupul Alsendo, jucător internațional pe zona de tehnologie în zona de logistică. Împreună, Innoship și grupul Alsendo, acoperă toată regiunea Central și Est Europeană, având peste 150 de opțiuni de livrare, aproximativ 6,5 milioane de livrări lunare, 300.000 de clienți mici și mijlocii, 200 de clienți corporate și peste 150 de colegi în birourile din România, Polonia și Republica Cehă.

Runda de finanțare a venit într-un moment marcat de provocări importante cu care companiile de curierat s-au confruntat, atât în ceea ce privește inflația ridicată, cât și tensiunile geopolitice.

”Este primul an(2022 n.r.) în care s-a înregistrat cea mai mare scădere a marjei de profitabilitate pentru companiile de curierat. Tensiunile geopolitice s-au răsfrânt și asupra acestui domeniu de activitate. În urma confictului din Ucraina, s-a constatat o scădere a volumelor de tranzacții la final de februarie 2022 și în prima parte a lunii martie. Din fericire, după a doua jumătate a lunii martie, piața a revenit la volumele normale ale perioadei”, precizează Daniel Nicolae.

În 2022, comparativ cu 2021, cofondatorul Innoship precizează că s-a înregistrat o scădere pentru livrarea produselor din categoria „home&deco” și o creștere în ceea ce privește categoriile fashion și pharma. În materie de livrări internaționale, acestea și-au continuat creșterea accelerată, mai ales în ceea ce privește țări precum Bulgaria și Ungaria.

Pe final de 2022, așa cum wall-street.ro menționa și în acest material, a crescut adopția serviciilor de livrare alternativă precum Locker și PUDO, care, în anumite cazuri, au ajuns să reprezinte 30% din volumele zilnice.

„În consecință, 2022 este, practic, anul în care companiile de curierat au lansat cele mai mari investiții în rețeaua de lockere. Pe lângă Sameday, companie care investește în această rețea de mai mulți ani, în 2022, toți jucătorii importanți din piață, precum FAN Courier, Cargus, DPD sau GLS, au început investiții majore, care însumează peste 2.000 de lockere”, a declarat Daniel Nicolae.

Cum au evoluat prețurile serviciilor de curierat și preferințele românilor privind metodele de livrare

Daniel Nicolae precizează că în 2022, la nivelul pieței, s-au înregistrat creșteri de prețuri cuprinse între 9% și 15%.

„În paralel, unele companii de curierat au introdus noi taxe suplimentare, precum indexul de carburant, adică taxa procentuală se aplică la tariful de transport. Aceasta se modifică lunar, în funcție de evoluția prețului carburantului la pompă”, adaugă cofondatorul Innoship.

Raportat la media întregului portofoliu de comenzi procesate de Innoship, opțiunea de livrare alternativă sau out of home a atins pragul de 15%, în creștere semnificativă față de anul 2021, în vreme ce home delivery se menține încă la un procent ridicat de 85%.

”Sunt verticale de eCommerce care ating și 25-30% din totalul livrărilor. Estimarea noastră este că în următorii 5 ani livrarea la locker/pudo se va apropia de pragul de 50% din totalul livrărilor zilnice”, consideră Daniel Nicolae.

Pe ce se așteaptă CEO-ul Innoship să mizeze firmele de curierat în 2023

Anul acesta, Nicolae consideră că majoritatea firmelor de curierat se vor concentra pe eficientizarea operațională, reducerea costurilor de livrare și a ratei de retur. Investițiile în tehnologie vor continua, fiind singura opțiune pentru automatizare și simplificare operațională, aducând în același timp mecanismele prin care se vor putea reduce costurile.

„Se estimează că vânzările cross-border, în străinătate, vor fi în creștere. Implicarea eMag în promovarea piețelor din Ungaria și Bulgaria pentru vânzătorii din Romania va aduce o creștere a livrărilor internaționale. De asemenea, se preconizează că fluxurile de aprovizionare din Asia vor rămâne în continuare dificile și impredictibile în ceea ce privește estimările de livrare. Costurile de promovare vor rămâne un subiect important de gestionat. Deși se așteaptă o scădere a inflației comparativ cu 2022, anticipăm că aceasta va rămâne, totuși, la un procent ridicat care nu va mai încuraja consumul.”, precizează Daniel Nicolae.

În 2023, Innoship plănuiește o creștere accelerată prin dezvoltarea echipei din România, intensificarea operațiunilor în Polonia și Cehia, precum și investiții în inovații tehnologice. Investiția totală se va ridica la peste 1,5 milioane de euro.

Sursa foto: Innoship