„Cred că e o chestiune de supraviețuire foarte mult, în acest moment. Noi suntem prezenți la nivel de companie în Cehia, Polonia, România și Bulgaria și vedem fluctuații diferite pe aceste piețe. Spre exemplu în Cehia vedem cel mai mare impact pentru că au fost scăderi de 30% în trimestrul patru al anului trecut. În Polonia sunt scăderi de 10%, iar lucrurile merg tot mai mult în scădere. Și în România vedem, de asemenea, scăderi de câteva procente”, a declarat Daniel Nicolae.

Datele unui studiu realizat de KPGM arată faptul că activitatea din comerțul global rămâne la un nivel relativ redus, deși ne-am aștepta să se redreseze în acest an, pe măsură ce fluxurile comerciale se normalizează odată cu redeschiderea economiei chineze. Specialiștii susțin că este de aşteptat ca tensiunile geopolitice să continue să exercite o oarecare presiune asupra fluxurilor comerciale pe termen mediu. Se așteaptă, de asemenea, ca nivelul consumului privat să crească în 2023, pe măsură ce încrederea consumatorilor în Europa se îmbunătățeşte, deși ea continuă să rămână încă la un nivel relativ scăzut.

„La nivel de risc și de apetența pentru risc, cred că aici este vorba despre faptul că trebuie să lupți, să te străduiești. Trebuie să lupți pentru că altfel pierzi. Însă nu cred că se rezumă la faptul că organizațiile nu lupta că să supraviețuiască. Avem clienți care ne spun că sunt în ipostază de a nu mai putea plăti furnizorii. E o chestiune de oportunități aici. Cei mai oportuniști se vor confrunta cu și mai multe probleme în lunile care vor urma. Până la finalul anului vom fi martori la încă un stadiu de maturitate pe piața de e-commerce pentru că businessurile vor începe să trateze cu seriozitate în sfârșit ce s-a întâmplat după război și să înceapă să ia în considerare optimizarea costurilor, ratele de conversie, precum și alți indicatori”, a mai precizat Daniel Nicolae, CEO și co-fondator Innoship.

Innoship este o platformă de management al livrărilor integrată cu toți curierii din România și nu numai, care ajută companiile de retail și e-commerce să-și administreze optim propriile contracte de curierat, crescând calitatea serviciului de livrare și reducând costurile printr-o alocare dinamică a comenzilor cu 25%.

European Digital Commerce este un eveniment găzduit de VTEX și AWS Web Services, powered by Innobyte, Gold Partner Mastercard, Silver Partners Innoship, FAN Courier, Zitec, MailUp, Nordic Web Team, Limitless Agency, supported by Floria și DeLonghi.

Sursa foto: Ovidiu Udrescu